حمایت تسلیحاتی غرب از گروههای سوری

به گزارش افکار نیوز ؛احمد منير عضو پارلمان سوريه دوشنبه درمصاحبه با شبكه خبري العالم،گفت: كشورهاي عربي به نفوذ قطر براي اجراي برنامه هاي آمريكايي ـ صهيونيستي با هدف ضربه زدن به محور مقاومت وبازدارندگي در منطقه تن داده اند.

وی تصریح کرد: نقش کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی در کمک تسلیحاتی ومالی و آموزش افراد مسلح در سوریه کاملا آشکار شده است.

منیر گفت: کشورهای عربی نفت خیز حاشیه خلیج فارس تسلیم اراده غرب و اجرای برنامه های صهیونیستی آمریکایی شده اند تا از این طریق سوریه را وارد بحران کنند.

وی تصریح کرد: آمریکا از طریق ترکیه و قطر از خواسته های اجتماعی و اقتصادی برحق شهروندان سوری سوء استفاده کرده و سوار موج شده و درصدد است هسته های خفته دارای تفکر تکفیری را که در این کشور گسترش یافته اند، دوباره فعال کند.

عضو پارلمان سوریه افزود: ادامه برگزاری کنفرانس ها و نشست های عربی، گزینه آمریکایی، اسراییلی و اروپایی برای ضربه زدن به وحدت و پایداری سوریه و جایگاه ژئوپلتیک آن و ضربه به محور مقاومت و بازدارندگی است که از ایران آغاز و به سوریه ختم می شود و مقاومت فلسطینی و لبنانی را دربرمی گیرد.

منیر تاکید کرد که بحران سوریه از طریق کسانی که توطئه چینی کردند و خون سوری ها را ریختند(کشورهای عربی وغربی)، حل نخواهد شد بلکه آنها کشتار و تخریب جامعه سوریه را افزایش خواهند داد.

عضو پارلمان سوریه گفت: در کنفرانس اخیر هرتزلیا در اسراییل که نمایندگانی از قطر و برخی دیگر کشورهای عربی در آن شرکت کردند، درباره متلاشی کردن نظام ها در سوریه و لبنان از داخل اتفاق، نظر حاصل شد به ویژه این که آمریکا امروز بعد از دچار شدن به بحران اقتصادی، شکست در عراق و افغانستان و دچار شدن اروپا به بحران مالی و اقتصادی، نمی تواند هیچ جنگی در منطقه به راه بیندازد.

منیر تصریح کرد: غرب ماموریت نابودی سوریه را به سران کشورهای عربی نفت خیز(پترودلار) واگذار کرده است اما سوری ها مشکلاتشان را حل خواهند کرد و به کسی اجازه نخواهند داد در امور کشورشان دخالت کند.

وی از مواضع جامعه بین المللی و مخالفان سوری در خارج و خودداری آنها از محکوم کردن انفجارهای اخیر حلب که دهها کشته برجای گذاشت، انتقاد کرد و گفت: اکنون کمک تسلیحاتی اسراییل و آمریکا به افراد مسلح در سوریه برای همه آشکار شده است.

عضو پارلمان(مجلس الشعب) سوریه اظهار داشت: پنتاگون حضور القاعده در سوریه را تایید کرد همچنین نقش فرانسه و انگلیس در کمک تسلیحاتی و مالی و آموزش آنها در ترکیه، لبنان و اردن با نظارت دستگاه های اطلاعاتی غربی فاش شده است علاوه بر این برخی از افراد مسلح از لیبی و افغانستان و دیگر کشورها به سوریه گسیل شده اند.

منیر مخالفان سوری مقیم خارج را به رد گفتگو با هدف اجرای برنامه های خارجی که در سوریه مامور اجرای آنها شده اند، متهم کرد و افزود: خواسته آنها در سوریه اصلاحات نیست بلکه حذف سوریه از محور بازدارندگی و مقاومت است.

وي خاطر نشان كرد: در زمينه اصلاحات در سوريه از طريق تدوين قانون رسانه و لغو وضعيت فوق العاده از ابتداي بحران، گام هايي برداشته شده است و قانون اساسي به زودي به همه پرسي گذاشته خواهد شد و علاوه بر اين قانون انتخابات نيز صادر شده است.