به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الحره، شاهدان عینی از حملات شدید نیروهای امنیتی بحرین به تظاهرات کنندگان خبر دادند.

شاهدان گزارش دادند: بسیاری از روستاهای بحرین از عصر روز گذشته تا بامداد دوشنبه شاهد درگیری های شدید بوده و نیروهای امنیتی از گازاشک آور و بمبهای صوتی برای پراکنده کردن تظاهرات کنندگان استفاده کرده اند.

این شاهدان بیان کردند: بسیاری از مجروحان درگیری ها به طور مخفیانه در منازل معالجه شده اند، زیرا تدابیر شدیدی در بیمارستانها از سوی نیروهای امنیتی اتخاذ شده است.

" عبد الجلیل خلیل " عضو جمعیت الوفاق گفت: خواسته های مردم بحرین نادیده گرفته شده است و بحرین از سیاست کشتار و شکنجه فراوان رنج می برد. مردم بحرین از خواسته های خود کوتاه نمی آیند و به طور حتم به خواسته های خود خواهند رسید.

این در حالی است که شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه وزیر کشور بحرین مدعی شد: برخی به دنبال بهره برداری از فضای دموکراتیک موجود برای اقدامات خارج از قانون هستند!

از سوی دیگر " شیخ علی سلمان " رئیس جمعیت الوفاق گفت: اساس گفتگو نباید بر اساس نوکر و اربابی باشد. مردم باید در قدرت نقش داشته باشند و این از طریق تشکیل مجلس موسسان یا برگزاری همه پرسی تحت نظارت طرف مستقل امکان پذیر است.

وی افزود: یک خاندان نباید به طور انحصاری قدرت را در بحرین در دست داشته باشد و هر تصمیمی که خارج از اراده مردم باشد مردود است و با آن مقابله خواهد شد.

سلمان افزود: آثار جاهلیت باید رفع شود، یک خاندان نباید بر قدرت سیطره داشته باشد، دیکتاتور باید ساقط شود و نظامی دموکراتیک براساس رعایت اصول انسانی شکل گیرد.