به گزارش افکارنیوز، مهدی غضنفری در گفت و گوی با پایگاه اطلاع رسانی دولت در خصوص کیفیت نان پس از هدفمندی یارانه ها، تصریح کرد: به نظر می رسد که کیفیت نان بهتر از قبل شده باشد اما هنوز جای بهتر شدن دارد و ما تا حد توان در این راستا گام بر خواهیم داشت.
وی کیفیت نان را تابع کیفیت گندم دانست و خاطر نشان کرد: برخی استانها از کیفیت گندم خوب و برخی از کیفیت پایین تری برخوردارند و یا ممکن است اختلاط گندم به خوبی انجام نشود که این روی کیفیت آرد و خمیر اثر خواهد داشت و به تبع کیفیت نان را پایین می آورند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص اقدامات دولت برای افزایش کیفیت گندم افزود: یکی از کارهایی که شروع کردیم سخت گیری در جدول پاکی خرید تضمینی گندم از کشاورزان بود و به آنان این پیام داده شد که پرداخت دولت درخرید تضمینی گندم منوط به حفظ کیفیت است.
غضنفری گفت: جدول پاکی آخرین خرید تضمینی گندم از کشاورزان سخت گیرانه تر از جداول پاکی قبلش بود و انشاالله این روند برای سال آینده هم ادامه خواهد یافت.
وی در خصوص میزان واردات گندم اظهار کرد: در حال حاضر میزان مصرف مردم از تولیدات داخلی تامین می شود و تنها برای دو مورد است که احیانا واردات صورت می پذیرد و آن یا برای تامین ذخایر استراتژیک است یا برای استفاده در صنعت.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای تامین ذخایر استراتژیک از تولید داخل استفاده می شود و کسری آن را وارد می کنیم اما مورد استفاده در صنعت را به لحاظ مشخصات تغذیه ای متفاوت، واردات انجام می دهیم.