لباس‌های فرم جدید کارمندان زن

به گزارش افکار نیوز,آذر نظري در گفتوگو با ايسنا، درباره يكسان سازي فرم لباس اداري بانوان استانداري، گفت: اين طرح در نظرسنجي اوليه با موافقت ۹۵،۵ درصد كارمندان زن در دست بررسي قرار گرفت و در جلساتي كه با اساتيد دانشگاهها در زمينه طراحي لباس بانوان برگزارشد، معيارهاي فرهنگي، اعتقادي و اسلامي مدنظر قرار گرفت.

وی افزود: در نظرسنجی اولیه ۱۳ گزینه درباره ایجاد فرم یکسان در ادارات در اختیار کارمندان قرار گرفت و پس از موافقت ۹۵،۵ درصدی آنها مراحل بررسی طرح آغاز شد.

نظری با بیان اینکه این طرح در راستای ایجاد نظم و انضباط اداری در دستگاه‌ها انجام شده است خاطرنشان کرد: در ارائه فرم‌های یکسان انتخاب مدل و رنگ نیز به نظرسنجی گذاشته شد که در آن ۸۵ درصد بانوان رنگ سورمه‌ای و ۵۸ درصد نیز موافقت خود را با رنگ نوک مدادی اعلام کردند.

وی یادآور شد: برای رعایت نکات بهداشتی نیز لباس‌های طراحی شده به صورت فصلی بهاره و پاییزه در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه بخشی از کارکنان زن نیز از چادر استفاده می‌کنند در کنار این دو نوع فرم چادر نیز برای متقاضیان طراحی و تهیه شده است.

مدیرکل بانوان استانداری تهران خاطرنشان کرد: این طرح در راستای اجرای آیین نامه قانون ساماندهی مدل لباس که از سوی شورای فرهنگ عمومی اعلام و کلیه دستگاه‌های دولتی را مکلف کرده از بودجه سنواتی خود برای تهیه لباس فرم مشخص با الگوی ایرانی اسلامی اقدام کنند، تدوین و اجرا شده است.

وی بای بیان اینکه تا پایان فروردین ۹۱ لباس‌های فرم جدید در اختیارکارکنان قرار می گیرد اضافه کرد: از سال آینده بانوان موظفند برای یکسان سازی فرم‌های اداری ابا پوشش جدید در ادارات حاضر شوند.

نظری خاطرنشان کرد: این طرح با هدف ارائه مد لباس، حمایت از طراحان متعهد، تبادل تجربیات، ‌ ایجاد هماهنگی بین طراحان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان لباس ارائه شده و با همکاری اساتید برتر رشته‌های طراحی در دانشگاه‌ها اجرا شده است.

مدیرکل بانوان استانداری تهران همچنین گفت: یکسان سازی لباس در بین کارکنان علاوه بر اینکه مطالبه خود کارمندان زن در استانداری بود می‌تواند شروع مناسب و خوبی برای ایجاد نظم و انضباط در فرم‌های اداری استان باشد و مقرر شده پس از به اتمام رسیدن ساماندهی لباس بانوان یکسان سازی فرم لباس کارمندان مرد نیز مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام