به گزارش افکار نیوز,سرهنگ خالقيفر در گفتوگو با ايسنا در مورد نرخ سرقت خودرو با بيان اينكه سرقت خودرو، سرقت مادر محسوب ميشود، گفت: مجرمان براي ارتكاب جرايم خود از خودرو استفاده ميكنند.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم ضریب امنیت خودروها را افزایش دهیم خواسته و ناخواسته گامی در راستای کاهش سایر جرایم نیز برداشته‌ایم افزود: هر مجرمی برای ارتکاب عمل مجرمانه خود به یک وسیله نقلیه احتیاج دارد و اگر رسیدن به این وسیله سهل‌الوصول باشد مجرم بهتر می‌تواند عمل مجرمانه خود را انجام دهد و اگر دسترسی به این خودرو آسان نباشد، مطمئنا عملیات این مجرم ابتر می‌ماند.

خالقی‌فر با اشاره به اقدامات تامینی پلیس در راستای کشف سرقت گفت: پلیس آگاهی براساس تحقیقات نقاط قوت و ضعف سازمان‌ها خود و دیگر نهادهای موثر در کاهش سرقت را مشخص کرده است و به آنان اعلام کرده‌ایم که اگر این اقدامات را مدنظر بگیرند، عملیات سارقان ابتر می‌ماند.

وی با بیان اینکه برخی از کارخانه‌های سازنده خودرو همراهی خوبی با پلیس داشته‌اند، گفت: متاسفانه برخی خودروسازان، جنبه اقتصادی تولید خودرو را در نظر گرفته و به آن به عنوان یک بنگاه اقتصادی محض توجه می‌کنند و آثاری که می‌تواند جنبه تخریبی در امنیت جامعه داشته باشد را یا به فراموشی سپردند یا در حاشیه قرار می‌دهند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پراید از لحاظ آماری بیشترین میزان سرقت خودرو را به خود اختصاص داده است، گفت: نباید تصور کنیم که ضریب امنیت پراید نسبت به سایر خودروها ضعیف‌تر است و بالا بودن میزان تولید و اقبال عمومی مردم نیز در افزایش آمار سرقت این خودرو موثر است.

به گفته وی سرقت وسایط نقلیه و لوازم داخلی آن ۵۲ درصد از سرقت‌ها را به خود اختصاص داده است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه خودروسازان هنوز هم برای ارتقاء ضریب امنیت خودروهای خود می‌توانند فعالیت کنند در پاسخ به سوالی در مورد میزان امنیت خودروهای خارجی در بحثسرقت با بیان اینکه بالا بودن میزان امنیت خودروهای خارجی نسبت به خودروهای داخلی را تایید نمی‌کنم گفت: خوردوهای داخلی نیز از امنیت خوبی برخوردار هستند اما نمی‌توان میزان امنیت این دو را به لحاظ تعداد خودروهای وارداتی و حجم خودروهای داخلی مقایسه کرد.