به گزارش افکار نیوز ، محمود زیرکچیان زاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه پیش بینی میشود تا پایان سال جاری ۶ قرارداد جدید نفتی در خلیج فارس امضا شود، گفت: امضای قرارداد طرح توسعه میدان گازی فرزاد B، توسعه میدان سروش و نوسازی و بازسازی تاسیسات نفتی خارک از مهمترین این قراردادها هستند.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره همچنین در پاسخ به مهر در خصوص آخرین وضعیت توسعه میدان مشترک نفتی فرزاد Aبا بیان اینکه در حال حاضر عملیات اکتشافی و مطالعاتی این میدان دریایی در خلیج فارس آغاز شده است تصریح کرد: همچنین اکنون عملیات لرزه نگاری سه بعدی میدان فرزاد Aآغاز شده است.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز ساخت پایه سکوی دریایی میدان نفتی فرزاد Aاظهار داشت: پیش بینی می‌شود تا پایان اسفند ماه سال جاری عملیات حفاری این میدان دریایی در خلیج فارس آغاز شود.

این عضو هیئت مدیره شرکت نفت فلات قاره در پاسخ به این سئوال مهر که آیا امکان مشارکت با عربستان سعودی برای توسعه این میدان مشترک نفتی وجود دارد، بیان کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران برای توسعه میادین مشترک نفت و گاز به ویژه در منطقه خلیج فارس مشارکت با همسایگان به جای رقابت است.

زیرکچیان زاده از آمادگی ایران برای مشارکت با طرف عربستانی به منظور توسعه مشترک میدان فرزاد Aخبر داد و افزود: شرکت نفت فلات قاره از هرگونه استقبال عربستان برای توسعه این میدان دریایی حمایت می‌کند.

افزایش تولید نفت از میدان مشترک با عمان

زیرکچیان زاده همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت توسعه میدان مشترک نفتی هنگام توضیح داد: در حال حاضر حفاری چهارمین حلقه چاه این میدان مشترک با عمان در خلیج فارس به پایان رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به پایان رسیدن عملیات طراحی و ساخت سومین پایه سکو(جکت) میدان نفتی هنگام اعلام کرد: در حال حاضر به طور متوسط روزانه ۲۲ هزار بشکه از میدان هنگام نفت استخراج می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران در پایان با یادآوری اینکه پیش بینی میشود تا پایان اسفند ماه سال جاری ظرفیت تولید نفت از این میدان مشترک دریایی به حدود ۲۷ هزار بشکه در روز افزایش یابد خاطرنشان کرد: در مجموع این افزایش تولید با حفاری ۹ حلقه چاه جدید محقق خواهد شد.