به گزارش افکار نیوز ,رضا تقيپور در گفتوگو با ايسنا، درباره اين كه با وجود افزايش پهناي باند ما همچنان شاهد قطعي و كاهش سرعت اينترنت هستيم اظهار كرد: عرض كرديم ما پهناي باند داخل كشور كم نداريم و شايد در توزيع مشكلاتي است كه اميدواريم اين موضوع نيز با هماهنگي كه سازمان تنظيم مقررات ارتباطات در برنامه دارد رفع شود.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: متاسفانه موضوع عمده در بحثپهنای باند اینترنت، بخش دسترسی و توزیع است که در این رابطه کم‌لطفی و کم‌فروشی می‌شود.

وی تصریح کرد: امیدوارم این موضوع برای حال و آینده اصلاح شود و البته بنا داریم نظارت را بیش‌تر کنیم.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز در این رابطه گفته بود: بحثبه اشتراک‌گذاری پهنای باند اینترنت، استاندارد‌هایی دارد و اگر پهنای باند بیش از میزان استاندارد به اشتراک گذاشته شود، سرعت اینترنت کاهش می‌یابد اما در برخی مواقع شاهد بودیم که شرکت مخابرات بیش از میزان استاندارد پهنای باند را به اشتراک گذاشت که طبیعی است این موضوع به نوعی کم‌فروشی محسوب ‌شده و سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد.

حسن رضوانی گفته بود: در حال بررسی این موضوع به تفکیک در استان‌ها هستیم و از نمایندگان مخابرات استان‌ها و هم‌چنین شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه دعوت کردیم که در این رابطه مذاکره و بحثکنیم.

رضوانی تاکید کرد: ‌در برخی استان‌ها این موضوع نهایی شده و به این جمع‌بندی رسیدیم که پهنای باند خریداری شده بسیار کم‌تر از آن میزانی است که به فروش رفته است و بعد از بررسی به آن‌ها اعلام کردیم که چه میزان پهنای باند نیاز دارند که از شرکت ارتباطات زیرساخت تامین کنند که بسیاری از استان‌ها نیز این موضوع را اصلاح کردند.