به گزارش افکارنیوز، ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس نوشت: ميشيگان گزارش داد: اريك ولز، سخنگوي خانواده حكمتي اعلام كرد كه بهناز حكمتي، مادر امير ميرزايي حكمتي توانسته است در جريان سفر به ايران چندين بار با پسر ۲۸ سالهاش ملاقات كند.

روزنامه نیویورک تایمز برای اولین بار به این ملاقات‌ها اشاره کرده بود.

سخنگوی خانواده حکمتی گفت که سفر «بهناز حکمتی» به ایران به خوبی به پیش رفت و در تعاملات وی با مقامات ایرانی هیچ مشکلی پدید نیامد.

به گفته‌ این سخنگوی «بهناز حکمتی» به آمریکا بازگشته است.

به گزارش ایسنا، امیر میرزایی حکمتی، جاسوس دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا که چندی پیش از سوی وزارت اطلاعات دستگیر شده بود و اعترافات تلویزیونی او نیز پخش شد، پس از محاکمه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی در ششم دی ماه، به اعدام محکوم شد.

دادگاه بدوی «میرزایی حکمتی» را به جرم همکاری با دولت متخاصم آمریکا و سرویس اطلاعاتی سیا علیه جمهوری اسلامی ایران محارب و مفسد فی الارض شناخته و به اعدام محکوم کرده است.

در جلسه‌ محاکمه نیز پس از قرائت کیفرخواست صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، «میرزایی حکمتی» به دفاع از خود پرداخت و ضمن اقرار به جرم ارتکابی، مدعی شد که فریب خورده و قصد ضربه زدن به کشور را نداشته است.

با وجود اعترافات حكمتي، آمريكا صدور حكم اعدام براي او در دادگاه انقلاب را محكوم كرده و اتهامات عليه او را ساختگي خوانده است.