خبرگزاری هنر افتتاح شد

افكار نيوز:صبح امروز اولین خبرگزاری هنر با سخنرانی دکتر ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با حضور میهمانان و هنرمندان مدعو در خانه هنرمندان افتتاح شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری، در این مراسم هادی ایازی به عنوان سخنران مدعو به تشریح اهمیت مقوله هنر و ضرورت اطلاع رسانی در این خصوص پرداخت معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری گفت: ولادت حضرت ولی عصر(عج) را به حضار تبریک می گویم همچنین تولد خبرگزاری هنر و از اینکه زمینه ایجاد شده تا فعالیت هنری را که زنان هویت جامعه است به اطلاع مردم رسانده شود را به فال نیک می گیریم.
ایازی افزود: گرچه هنر زبان گویا است و خود زنده و پایدار است ولی نیاز به اطلاع رسانی را منتفی نمی کند مگر علی حاتمی از سینمای ما پاک می شود ولی نیاز است که کارهای زیادی که در حوزه هنر می شود اطلاع رسانی شود. خصوصا فعالیت های هنری که در مدیریت شهری می شود نیازمند اطلاع رسانی جهت بهره مندی شهروندان عزیز از امکانات و فرصت هایی است که تدارک دیده شده است مانند پردیس های سینمایی که در تهران اکنون ۵۰ درصد ظرفیت سینمایی را پردیس های سینمایی شهرداری به خود اختصاص می دهند.
وی ادامه داد: در زمینه تئاتر و هنرهای نمایشی نیز کارهای اساسی در شهر انجام شده و یا در حال انجام است نظیر تئاتر ایرانشهر یا باغ موزه دفاع مقدس با ۲۰۰ هزار مترمربع وسعت و مرکز نمایش های آئینی که ۱۲ بهمن افتتاح می شود و معماری آن در حد خود بی نظیر است. مرکز تئاتر حرفه ای با هفت سالن و ظرفیت ۱۹۰۰ نفر در دست اقدام است.
معاون اجتماعی و فرهنگی افزود: در عرصه تولید هنری هم بطور جدی مشغول هستیم و در ۳۷۴ محله تهران موفق شده ایم که تاکنون۱۴۰ فضای فرهنگی ایجاد کنیم که تا پایان سال به ۳۰۰ بنا خواهد رسید که این امکان را فراهم می کند فعالیت های فرهنگی و هنری را از سطح محلات تا سطح ملی پیگیری کنیم.

ایازی گفت: امسال موفق شدیم سمفونی تهران را راه اندازی کنیم که در نیمه شعبان اجرا خواهد شد. لازم به ذکر است بعد از سخنرانی دکتر ایازی خبرگزاری هنر آرتینا توسط استاد عزت الله انتظامی و دکتر ایازی افتتاح و از تابلو فرش صلح رونمایی شد.
پايان پيام