شناسنامه نظام!

چه كسانی شناسنامه نظام اند؟

افکار نیوز: اخیراً برخی رسانه‌ها به بزرگنمایی افرادی به عنوان «شناسنامه نظام و انقلاب» از زبان بعضی‌ها می‌پردازند که بیانگر تلاش آنان در جهت القای نگاه خود برای فرایندهای سیاسی بعدی است.
جای تأسف این است که افراد یاد شده که خود را در موقعیت خواص تلقی می‌کنند هنوز معنای «شناسنامه» را نمی‌دانند. در روایت از حضرت علی علیه‌السلام داریم که فتنه نازک‌تر از حریر بوده و تشخیص آن برای افراد مختلف سخت است. مهمتر اینکه وقتی که باد فتنه می‌وزد بسیاری از مدعیان را با خود می‌برد.
اغلب خواص نیز به دلیل وابستگی‌هایشان از تشخیص حقیقت باز می‌مانند. مقام عظمای ولایت می‌فرمایند: «یکی از کارهای نخبگان و خواص تبیین است، حقایق را بدون تعصب، روشن کنند. جناح و اینها را باید کنار گذاشت، باید حقیقت را فهمید. در جنگ صفین یکی از کارهای مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود.»(۵/۵ / ۸۸)


بیانات معظم‌له پس از انتخابات گذشته در حالی ایراد می‌شود که نخبگان و مدعیان بسیاری در فتنه پس از انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم نتوانستند پا به پای مردم، حق و حقیقت را تشخیص دهند و از سیل خروشان جامعه باز ماندند و تلاش دیگران برای در میدان نگاه داشتن این خواص مردود، مردودی افزون‌تر را برای آنان رقم زده است.
با این وصف، این خواص که قادر نیستند به تعبیر معظم‌له صحنه را تشخیص دهند چگونه می‌توانند شناسنامه انقلاب و نظام باشند؟ شناسنامه انقلاب، امام راحلی است که ساده‌زیستی و با مردم بودن را سرلوحه مبارزات خود علیه استکبار قرار داد.


خواصی که با روی خوش به استقبال «دندان‌های با غیظ به هم فشرده علیه انقلاب و امام» می‌روند، خواصی که سال‌ها تأکید «معظم‌له» مبنی بر وجود فتنه‌گران را نمی‌پذیرند، خواصی که با سخن وعمل خود در پی اختلاف‌افکنی و القای ناامیدی در میان مردم هستند، خواصی که شایعات دشمن را در داخل دامن می‌زنند، خواصی که فرزندان و خانواده خود را به مردم و اسلام ترجیح می‌دهند و خواصی که خون به دل خانواده شهدا و ایثارگران می‌کنند، چگونه می‌توانند شناسنامه انقلاب و نظام باشند؟
شناسنامه نظام و انقلاب، شهدایی همچون چمران و بهشتی و همت و رجایی و باهنر و صیاد و باکری‌ها هستند که با اقتدا به امامشان پای این سند را با خون خود امضا کردند و با یک اشاره آن حضرت، دستورات ولایت را به جان خریدند. شناسنامه انقلاب و نظام، مقام معظم رهبری است که یک ذره با منافقان و فتنه‌گران کنار نیامده و با توکل به خداوند متعال جز از مردم، انتظار یاری انقلاب و نظام را نداشته است.


شناسنامه انقلاب و نظام، مردمی هستند که در همه صحنه‌ها پیشتاز بوده و رهنمودهای معظم له را زودتر از خواص درک کرده و در تداوم انقلاب و ارزش‌ها جدیت و اهتمام خود را نشان داده‌اند.
فتنه‌ها و نفاق‌ها در این دوره ۳۱ ساله به خوبی دست بسیاری از خواص مرعوب را رو کرده است و مردم نیز به خوبی می‌دانند که دشمنان، چه کسی را می‌خواهند مرعوب کنند: «ملت که مرعوب نمی‌شود… مسئولان، شخصیت‌های سیاسی(و) به قول معروف نخبگان را می‌خواهند(که) مرعوب کنند.»
(مقام معظم رهبری ۱/۱ / ۱۳۸۶)
فاعتبروا یا اولی الابصار

انتهاي پيام/ب.