منتظر سنگ نباشید نارگیل بیندازید!

۱- نارگيل، يكي از ميوه هاي بسيار مفيد و صدالبته، بسيار گرانقيمت است. در گراني قيمت نارگيل عوامل و علت هاي متعددي نقش دارند كه يكي از اصلي ترين آنها، سخت و دشوار بودن دسترسي به اين ميوه و چيدن آن است. درخت نارگيل، ساقه اي بلند- مثل نخل خرما- دارد و در مناطق گرمسير روي خط استوا مي رويد. روي درخت هاي نارگيل همواره تعداد زيادي ميمون حضور دارند و نسبت به اين ميوه و حفظ آن براي تغذيه خود، تعصب مي ورزند، حالا مي توان حدس زد كه دسترسي به نارگيل و چيدن اين ميوه تا چه اندازه سخت و دشوار است. اما، انسان با هوش براي غلبه بر اين دشواري راه حل زيركانه اي يافته است. آدمها براي دسترسي به نارگيل ها، سنگ يا جسم سخت ديگري شبيه آن را به سمت ميمون ها پرتاب مي كنند و ميمون ها براي مقابله و دفاع از خود نارگيل ها را يكي پس از ديگري از درخت چيده و به سوي انسان ها پرتاب مي كنند! حيوانات زبان بسته به خيال خود در حال جنگ با انسان ها هستند!... البته ميمون ها، حيوانات كم هوشي نيستند ولي نهايتاً در زيرمجموعه حيوانات جاي دارند و در مقايسه با انسان، چه عرض شود!!
۲ - «در گزارش های دریافتی از تهران فضای انتخابات پارلمانی روز جمعه سرد و بی روح ارزیابی شده است - سی ان. ان»! «روز دوم مارس - ۱۲ اسفند - رژیم اسلامی ایران سردترین انتخابات پارلمانی در تاریخ ۳۳ ساله خود را تجربه می کند - آسوشیتدپرس»! «انتخابات ریاست جمهوری ژوئن ۲۰۰۹ - خرداد ۸۸ - مردم ایران را نسبت به برگزاری انتخابات آزاد و بدون تقلب بدبین کرده است و این بدبینی و سوءظن را با خودداری از شرکت در انتخابات پارلمانی در دوم مارس نشان خواهند داد - دویچه وله»! «در حالی که تلویزیون ایران و روزنامه کیهان تلاش می کنند مردم را به پای صندوق های رای دعوت کنند، مردم بی اعتنا به انتخابات، به خریدهای سنتی برای عید باستانی ایرانیان مشغولند و تمایلی برای شرکت در انتخابات از خود نشان نمی دهند - یورو نیوز»! «ایرانیان از تحریم ها و دخالت رهبران خود در آشوب های منطقه خسته شده اند و قصد دارند با بی اعتنایی به انتخابات پارلمانی، نارضایتی خود را به جهانیان اعلام کنند - بی بی سی»! «اعتراضات خیابانی با سرکوب روبرو شده است ولی خانه نشینی و شرکت نکردن در انتخابات هزینه ای ندارد و مردم قصد دارند ظرفیت خود در مخالفت با رژیم دینی حاکم بر ایران را که در خیابان ها سرکوب شده از راه بی اعتنایی به انتخابات مجلس به نمایش بگذارند - VOA»! «مسئولان جمهوری اسلامی اثربخشی تحریم ها را انکار می کنند ولی روز دوم مارس - ۱۲ اسفند - برگزاری سرد و خاموش انتخابات بلوف مسئولان رژیم در بی اثر بودن تحریم ها را فاش می کند - واشنگتن پست»! «تحریم انتخابات پارلمانی ایران از سوی خاتمی اقدامی هوشمندانه است و خودداری مردم از شرکت در انتخابات نشان می دهد که خاتمی همچنان از محبوبیت در میان مردم برخوردار است. شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴»! «فردا در سراسر دنیا، مردم شاهد تاثیر تحریم های فلج کننده بین المللی علیه حکومت اسلامی ایران خواهند بود - جروزالم پست»!… و انبوهی از تحلیل ها، تفسیرها و گزارش های خبری مشابه که تا آخرین ساعات پنج شنبه شب ۱۱ اسفند - چند ساعت قبل از شروع انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی - از سوی رسانه های غربی و برخی شبکه های خبری منطقه با آب و تاب منتشر می شد.
۳ - صبح روز جمعه ۱۲ اسفندماه در حالی که فقط ۲ ساعت از آغاز رأی گیری گذشته بود، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز - وابسته به پنتاگون - در خبری کوتاه اعلام کرد؛ «حضور مردم تهران در پای صندوق های رأی بیشتر از اندازه ای است که انتظار می رفت» و بلافاصله گفت «هنوز نمی توان دراین باره قضاوت نهایی کرد زیرا بعید نیست که خانواده نظامیان و کارمندان دولت را برای نمایش حضور به صحنه آورده باشند»! فاکس نیوز در ساعت یک و ۴۵ دقیقه بعدازظهر جمعه به وقت تهران، اعتراف کرد که «حضور مردم در پای صندوق های رأی متراکم و چشمگیر است» و در مصاحبه غیرحضوری و تصویری - SKYPE - با «تاکر کارلسان» کارشناس سیاسی خود از وی پرسید؛ «آیا شرکت قابل ملاحظه مردم ایران در انتخابات پارلمانی غیرمنتظره به نظر نمی رسد؟ و آیا این حضور چشمگیر نشانه بی اثر بودن تحریم ها نیست»؟ و تاکر کارلسان که چند ساعت قبل در برنامه تلویزیونی زنده فاکس نیوز با عنوان «چشم قرمز - RED EYE» تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا را ناکافی دانسته و گفته بود «ایران سزاوار نابودی است»! ابتدا تلاش کرد در میزان شرکت مردم در انتخابات ابراز تردید کند ولی در مقابل چندتصویر ارسال شده گفت: «باید اعتراف کنم که تحریم ها بی اثر بوده است». همین جا باید گفت؛ برخلاف ادعای فاکس نیوز، تحریم ها بی اثر نبوده بلکه اثر معکوس داشته و به قول اوباما، هزینه تحریم های نفتی ایران به مردم آمریکا تحمیل شده است و باز باید گفت؛ به اعتراف فاکس نیوز - بخوانید پنتاگون - فعالیت هسته ای ایران فقط بهانه تحریم بوده و تحریم ها برای اثرگذاری در انتخابات تصویب شده بود که از این نگاه نیز تحریم ها بی اثر نبوده بلکه فقط یک جا به جایی صورت گرفته و به نوشته نیویورکر - ۲۷ ژانویه ۲۰۱۲ - به جای انتخابات ایران، انتخابات اوباما را تحت تاثیر قرار داده و با افزایش پرشتاب بهای بنزین و افزایش قیمت کالاهای مرتبط با آن، مردم آمریکا را از مدیریت باراک اوباما عصبانی کرده و انتخاب دوباره او را با تردید جدی روبرو کرده است. هو کردن سارکوزی و پرتاب تخم مرغ گندیده به سوی او در فرانسه، اعتراض مردم اسپانیا به افزایش بهای سوخت، افزایش هزینه و قیمت خدمات ترابری در ایتالیا، انگلیس و چند کشور اروپایی دیگر که اعتصاب های فلج کننده سراسری را در پی داشته است نیز، از جمله آثار تحریم نفتی ایران است! که شرح آن به درازا می کشد.
بعدازظهر روز جمعه، شبکه تلویزیونی سی. ان. ان که نمی توانست حضور متراکم مردم در انتخابات مجلس نهم را انکار کند، اعتراف کرد؛ «شرکت گسترده مردم ایران در انتخابات پارلمانی امروز نشان می دهد که مردم به جمهوری اسلامی علاقمند هستند» و شبکه تلویزیونی یورونیوز پیش بینی تحلیل گران و کارشناسان اروپایی و آمریکایی را زیر سوال برده و گفت «به نظر می رسد آنها، به جای تحلیل رویدادها و پیش بینی حوادثی که در پیش است، آرزوهای خود را به خبر و گزارش تبدیل می کنند»! روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز در شماره دیروز - شنبه - خود نوشت «میلیون ها ایرانی روز جمعه با وجود تحریم های اقتصادی غرب و تحریم انتخابات از سوی گروهها و شخصیت های مخالف رژیم در انتخابات پارلمانی شرکت کردند» و به اظهارنظر یک جوان شرکت کننده در انتخابات اشاره کرد که گفته بود «من به دعوت رهبرم آمده ام تا به آمریکا و اسرائیل نشان بدهم که ایرانی ها از نظام اسلامی خود دفاع می کنند». خبرگزاری فرانسه در گزارشی از تهران نوشت «حضور میلیون ها ایرانی در پای صندوق های رأی که در بسیاری از مراکز با تراکم و صف های طولانی همراه بود، ناظران بین المللی را شوکه کرده است». تلویزیون قطر با اشاره به تحریم انتخابات از سوی خاتمی و سایر گروههای اپوزیسیون اعلام کرد «شرکت گسترده مردم نشان داد که خاتمی و گروههای اپوزیسیون پایگاهی در میان مردم ندارند» و ساعتی بعد با پخش خبر شرکت خاتمی در انتخابات گفت؛ «رفتار خاتمی مخالفان ایران را با شوک گیج کننده ای روبرو کرده است». آلن جونز خبرنگار شبکه تلویزیونی سوئد گفت «میان آنچه ما در غرب علیه ایران می نویسیم و می گوئیم با واقعیت های این کشور فاصله ای پر نشدنی دیده می شود». شبکه انگلیسی زبان الجزیره در گزارشی از مبدا تهران گفت؛ «مردم آمده اند تا اقتدار جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان بکشند» … و باز هم انبوهی از نمونه های مشابه دیگر که فهرست آن نیز مثنوی هفتادمن کاغذ است.
۴ - خانم «کاندولیزا رایس»، وزیر امور خارجه دولت بوش که برای تشریح علت ناکامی آمریکا در چالش با جمهوری اسلامی ایران به کمیسیون سیاست خارجی سنا رفته بود، با لحنی آمیخته به مزاح - که به گفته سناتور «جو بایدن» در همان جلسه، چندان هم شوخی نبود - گفته بود؛ «ما شناخت زیادی از اسلام ایران و نقش رهبری دینی آن نداریم و تنها چیزی که بدون تردید درباره مردم ایران می دانیم این است که درباره آنها چیزی نمی دانیم» و آقای «رابرت گیتس» رئیس کنونی سازمان «سیا» و وزیر دفاع - بخوانید وزیر جنگ - سابق آمریکا نیز در یک کنفرانس خبری در منطقه حفاظت شده «الخضراء» بغداد، درباره علت ناکامی آمریکا در لابی با ایران گفته بود؛ «مشکل ما با ایران آن است که از ما هیچ چیزی نمی خواهد و کسی که به ما احتیاج ندارد و از ما امتیازی نمی خواهد، امتیازی هم نمی دهد» و این سخن خانم رایس نیز شنیدنی است که در ادامه اظهارات «رابرت گیتس» و با تائید نظر وی می گوید «امروزه ایران به یک قدرت در منطقه تبدیل شده و در وسط خاورمیانه ایستاده و از آمریکا باج می خواهد»!
۵ - چند روز پیش - چهارشنبه ۱۰ اسفند - حضرت آقا در دیدار پرشور مردم با ایشان فرمودند؛ «جبهه استکبار همه تیرهای خود را بر ضد ملت ایران خرج کرده و به تیرهای آخر رسیده است». نگاهی گذرا به تهدیدهای این روزها علیه ایران اسلامی از نکته درخورتوجهی حکایت می کند و آن، این که آمریکا و متحدانش به قول سیاستمداران کهنه کار، تهدیدهای خود علیه ایران را «زیر سقف» نگاه می دارند. چرا که اگر تهدید را به «سقف» برسانند، حرکت بعدی، آخرین حرکت - مثلا حمله نظامی - خواهد بود و دشمن به خوبی می داند که توان آن راندارد و از این روی ناچار است «مشت» خود را بسته نگاه دارد. نگارنده بر این باور است که رهبرمعظم انقلاب در خطبه تاریخی نماز جمعه ماه گذشته با استناد به همین نکته ظریف خطاب به آمریکا فرمودند، تهدید به ضرر آمریکاست و جنگ ده برابر بیشتر به ضرر آمریکا خواهد بود(نقل به مضمون) تهدید به ضرر آمریکاست چون وقتی تهدید توخالی باشد، هیمنه و پرستیژ آمریکا را بر باد می دهد و اما، جنگ ده برابر بیشتر به ضرر آمریکاست، زیرا، توان آن را ندارد. حضرت آقا با اشاره به حمایت ایران از حزب الله در جنگ ۳۳ روزه و حمایت از حماس در جنگ ۲۲ روزه، سند محکمی برای اظهارنظر خویش ارائه فرمودند. با این ترجمان که وقتی آمریکا توان مقابله با گروه های تحت حمایت ایران را ندارد، چگونه می تواند با ایران مقتدر پنجه در پنجه افکند.
۶ - برخی از گزارش های رسما منتشر شده از سوی مراکز مطالعات و بررسی های استراتژیک در آمریکا، انگلیس و اسرائیل نظیر موسسه «آمریکن اینترپرایز»، گزارش اخیر ۱۶ مرکز اطلاعاتی آمریکا - NIE - گزارش ۲۸۲ صفحه ای مرکز مطالعات امنیت ملی اسرائیل - INSS - و ده ها اظهارنظر مقامات رسمی حریف و نیز مراجعه به عملکرد آنها در مقابل جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد آنان دریافته اند که نظام جمهوری اسلامی ایران برخاسته از باورهای دینی ملت ایران است، بنابراین طبیعی است که هرگاه این باورها را مورد هجوم بیگانگان ببینند، از ژرفای جان به مقابله با آن برمی خیزند و در این هنگامه ها از رهبر که او را نماینده مراد غایب خود - ارواحنا لتراب مقدمه الفداء - می دانند، به یک اشاره است و از ملت به سر دویدن. پیروزی در انقلاب اسلامی، حضور در جبهه های جنگ تحمیلی، ایستادگی در برابر بمباران و حملات موشکی به مناطق مسکونی، عبور از تحریم ها، غلبه بر فتنه همه جانبه ۸۸، حماسه ۹ دی، ۲۲ بهمن و حماسه اخیر یعنی حضور بی نظیر در پای صندوق های رأی و… نمونه هایی از آن است.
و حالا به صدر این نوشته بازمی گردیم و از آمریکا و متحدانش درخواست می کنیم که از تحریم ایران اسلامی و تهدید ملت دریغ نورزند، اصلا منتظر سنگ نباشید، نارگیل بیندازید!
حسين شريعتمداري