فرمان محرمانه شاه سعودی به ائمه مساجد

به گزارش افکارنیوز ، انتشار این خبر با واکنشهای تند و انتقادهای بسیاری از سوی مردم این کشور و به ویژه روحانیون آن مواجه شده و بسیاری از روحانیون عربستانی صدور این فرمان توسط عبد الله را ایستادن آشکار و حمایت علنی عربستان سعودی از دشمنان جهان اسلام یعنی آمریکا و اسرائیل اعلام کردهاند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری راصد، این روحانیون با تاکید بر اینکه این فرمان پادشاه سعودی در حالی صادر می‌شود که آمریکا و اسرائیل بیش از هر زمام دیگری بر ضربه زدن به مسلمانان و ایجاد تفرقه و دو دستگی میان آنها همت گماشته‌اند، این اقدام عبد الله را به شدت زیر سوال برده‌اند.

آنان می‌گویند: این فرمان پادشاه سعودی در زمانی صادر شده که در عرصه داخلی نیز شاهد پخش شدن اعلامیه‌ها و نشریه‌هایی بر علیه شیعیان عربستان در دو شهر مدینه منوره و مکه مکرمه هستیم.

روحانیون عربستان تاکید می‌کنند: آیا چنین اقداماتی به معنای تلاش خاندان حاکم بر عربستان در دو عرصه داخلی و خارجی برای ایجاد تفرقه و فتنه‌انگیزی میان مسلمانان و به ویژه شیعیان و اهل سنت به شمار نمی‌آید.

آنها با اشاره به اینکه این اقدامات تنها آب به آسیاب دشمن خواهد ریخت، تاکید کردند: هم اکنون دولتمردان سعودی بیش از آنکه نگران وضعیت شهروندان خود باشند و به اوضاع اسفبار اقتصادی حاکم بر کشور رسیدگی کنند، نگران امریکا و اقتصاد در حال فروپاشی آن هستند و این سیاست آلسعود جای سوال بسیار دارد.