به گزارش افکار نیوز به نقل از پرس تی وی،هزاران فعال راستگراي افراطي روز شنبه (۱۳ اسفند، ۳ مارس) در اعتراض به هزينههاي فزاينده زندگي در ايتاليا در خيابانهاي رم تظاهرات کردند.

شماری از معترضان شعارهایی چون " مالیات‌ها در حال افزایش است، بهای بنزین در حال زیاد شدن است، دولت مونتی، دولتی غارت‌گر و سارق است "، سر می دادند.

شماری دیگر از تظاهرکنندگان شعار " آدم کشی اجتماعی؛ این است دولت یک پایتخت بزرگ! " سر دادند.

به گفته سازماندهندگان این تظاهرات، ۲۰ هزار نفر در این راه‌پیمایی شرکت کرده بودند.

تظاهرات دیگری نیز از سوی افراد معترض به پروژه احداثخطوط ریلی قطار سریع السیر که شهر تورین در شمال ایتالیا را به لیون در فرانسه متصل می‌کند، برگزار شد.

تعدادی از شرکت‌کنندگان در این تظاهرات چند صد نفری، بخشی از یک بزرگراه در اطراف رم را نیز اشغال کردند.

علاوه بر این، هزاران کارگر در حالی ‌که کلاه‌های پلاستیکی به سر داشتند با برگزاری تظاهرات خواهان افزایش مساعدت دولت در بخش ساختمانی شدند.

بخش ساختمانی در ایتالیا نیز از بحران جهانی اقتصاد و رکود فزاینده حاصل از کسری بودجه لطمه زیادی دیده است.

سوسانا کاموسو، رئیس اتحادیه کارگری " سی جی آی ال " در سخنانی خطاب به حاضران در این تظاهرات گفت: " ما می‌خواهیم به دولت بگوییم اگر توجه به بازار را بدون در نظر گرفتن کشور ادامه دهد، کشوری وجود نخواهد داشت. "

وی افزود: " شما نمی‌توانید بدون حفظ کارگران ایتالیایی از ایتالیا محافظت کنید. "

اطلاعات منتشر شده جدید نشان می‌دهد میزان بیکاری ماهانه در ایتالیا در ماه ژانویه به ۹.۲ درصد رسید که رقمی بی‌سابقه محسوب می‌شود. این رقم در ماه دسامبر ۸.۹ درصد بوده و ۳۱ درصد از جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله ایتالیایی در راس آن قرار دارند.