مجید نامجو در گفتوگو با فارس افزود: به منظور پرداخت بدهیهای وزارت نیرو به پیمانکاران بزرگ ضرورت داشت تا اموال مازاد و نیروگاههای وزارت نیرو مشخص شود که خوشبختانه این اموال و نیروگاهها مشخص شده است.

وی افزود: براساس ظرفیت‌هایی که ماده ۳۵ و ۳۶ قانون در اختیار دستگاه‌ها قرار داده است، وزارت نیرو می‌تواند از طریق فروش اموال مازاد و عرضه نیروگاه‌ها بدهی‌های خود را تسویه کند.

نامجو تاکید کرد: از آنجا که قیمت نیروگاه‌ها بالاست و برای پیمانکاران کوچک امکان‌پذیر نیست تا آنها را خریداری کنند، مقرر شد این نیروگاه‌ها را به پیمانکاران بزرگ واگذار کنیم.

*واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان نیروگاه

وزیر نیرو افزود: برای پیمانکاران بزرگی چون " قرارگاه خاتم‌الانبیاء " و " مپنا " به تازگی توانستیم از طریق واگذاری دو نیروگاه به آنها ۲ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های خود را به این پیمانکاران بزرگ تسویه کنیم.

وی تصریح کرد: ‌به قرارگاه خاتم‌الانبیاء نیروگاه سبلان به ارزش ۱۰۰۰میلیارد تومان و به شرکت مدیریت پروژه‌‌های نیروگاهی(مپنا) نیز نیروگاه پرند به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان واگذار شد.

نامجو در خصوص پیمانکاران کوچک و خرد نیز گفت: رئیس جمهور دستور داده‌اند که با بانک‌ها نشست‌هایی داشته باشیم تا این نیروگاه‌ها به بانک‌ها واگذار شود و بدهی پیمانکاران خرد و کوچک تسویه شود.

به گفته وی، در حال حاضر بدهی وزارت نیرو به پیمانکاران خرد و کوچک ۱۲۰۰ میلیارد تومان است.