حجاب ایرانی، پارچه های کره ای و ژاپنی!؟

به گزارش افکارنیوز ،طیبه صفایی در گفتوگو با فارس با انتقاد از عدم تولید چادر مشکی در کشور اظهار داشت: هماکنون چادر مشکی بر سر زنان ایرانی توسط کره و ژاپن تأمین میشود پس عرق ملی ما کجا رفته است؟

وی افزود: چادر‌ مشکی که از خارج وارد کشور می‌شود موجب خروج مقدار زیادی ارز از کشور شده و سود زیادی را نصیب واردکنندگان پارچه می‌کند.


صفایی ادامه داد: ‌کارخانه‌های داخلی فناوری کشورهای کره و ژاپن را نداشته و به همین دلیل تولیدات چادر مشکی آنها قابل مقایسه با این کشورها نیست؛ در دیدار با رئیس جمهور خواستیم تا با حمایت از کارخانه های داخلی فناوری‌های جدید را در اختیار آنها قرار دهند تا چادر مشکی در داخل تولید شده و قیمت آن ارزان‌تر شود.

= = =

دانانیوز: ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در جهان؛ ‌ژاپن فرمانروای تولید
خبرگزاری فارس: مخبر فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیاست، گفت: ژاپن و کره بزرگترین تولید‌کننده پارچه چادر مشکی در دنیا هستند و ایران تکنولوژی تولید را ندارد.

لاله افتخاری در گفت‌و‌گو با فارس در‌خصوص عدم تولید چادر مشکی در کشور اظهار داشت: هم‌اکنون چادر مشکی مورد استفاده زنان ایرانی از کشورهای کره و ژاپن وارد می‌شود و کارخانه‌های داخلی از تولید پارچه چادری ناتوان هستند.

وی افزود: کارخانه‌های داخلی به دلیل نداشتن تجهیزات لازم از تولید پارچه چادری ناتوان هستند مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت باید با حمایت از کارخانه‌های داخلی آنها را در تولید پارچه تجهیز کنند و صنعت نساجی را از رکود خارج کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ایران عمده‌ترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیاست، گفت: با وجود اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در دنیاست اما توان تولید را در داخل کشور نداریم و کره و ژاپن نیاز کشور را در این زمینه تأمین می‌کنند.

افتخاری ادامه داد: واردات چادر مشکی به کشور ارز زیادی را خارج می‌کند و جیب تجار پارچه را پر از پول می‌کند، ‌در وضعیت کنونی که مسئولان در تلاش برای ساماندهی مد و لباس هستند باید برای تولید پارچه چادری در کشور تلاش کرد.