تکلیف ۱۹۰کرسی مجلس مشخص شد

افکارنیوز:مصطفی محمدنجار وزیر کشور دقایقی پیش در گفتوگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه یک به ارائه آماری از آخرین نتایج شمارش آراء در سراسر کشور پرداخت و ضمن تشکر از ملت و همه مسئولان سراسر کشور، اظهار داشت: تا این لحظه و بر اساس گزارشهای دقیق دریافت شده از ۲۰۷ حوزه اصلی، تاکنون به جزء ۲۳ حوزه، کار شمارش آرای مابقی حوزهها انجام شده است.

به گزارش فارس، وی با بیان اینکه به محض اتمام شمارش آرای سراسر کشور، اخبار آن به اطلاع ملت می‌رسد، از مشخص شدن قطعی ۱۹۰ نماینده راه یافته به مجلس نهم خبر داد و گفت: تکلیف ۱۹۰ کرسی مجلس نهم تا این لحظه مشخص شده و نمایندگان منتخب مردم از این مرحله به بعد به مراحل بعدی یعنی تأیید شورای نگهبان و غیره، می‌روند.

نجار بر همین اساس یادآور شد: ۳۰ کرسی مجلس به دور دوم راه پیدا کردند که ۶۰ نفر از نمایندگان برای کسب این ۳۰ کرسی به دور دوم می‌روند.

وی همچنین متذکر شد: در ۲۳ حوزه باقی مانده که شمارش آرای آنها در حال انجام است، تکلیف ۷۰ کرسی مجلس نهم مشخص خواهد شد و حوزه تهران، ری و شمیرانات و چند حوزه دیگر در سراسر کشور که مقداری مشکلات برای نقاط برفی و صعب‌العبور بود، که انشاءالله به محض مشخص شدن تکلیف شمارش آرای آن صندوق‌ها، اخبار به اطلاع مردم می‌رسد.

مصطفی محمدنجار در خاتمه تأکید کرد: تا این لحظه کل آرای مأخوذه از ۴۴ هزار و ۷۰۸ شعبه شمارش شده، ۲۹ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۴۲۲ رأی بوده که البته شمارش آرای صندوقهای دیگر ادامه داد و پس از اتمام شمارش تمام صندوقها در سراسر کشور، کل آرای مأخوذه شمارش شده به اطلاع ملت میرسد.