به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، دانشجویان دانشگاه ویرجینیا در آمریکا چندی پیش در اعتراض به عدم پرداخت حقوق و دستمزد کافی اعتصاب غذای خود را آغاز کرده بودند. اما اکنون با توجه به فرا رسیدن تعطیلات به این اعتصاب غذا پایان داده اند. این در حالی است که این دانشجویان قصد دارند بر اساس برنامه ریزی های انجام شده اعتصاب خود را پس از پایان تعطیلات ادامه دهند.


بر اساس این گزارش، در ابتدا پنج نفر از دانشجویان این دانشگاه اعتصاب غذای خود را با هدف جلب نظر مقامات دانشگاه به منظور افزایش حقوق کارمندی و افزایش حد اقل حقوق به میزان ۱۳ دلار در هر ساعت آغاز کردند. اما پس از گذشت ۱۳ روز از این اقدام دانشجویان دیگری به این اعتصاب غذا پیوستند و در نهایت تعداد دانشجویان اعتصاب کننده به ۲۶ نفر رسید.


در ادامه این گزارش آمده است: این اعتصاب غذا با حضور ۲۶ دانشجو برگزار شد که در میان آنان یکی از اعضای باشگاه فوتبال این دانشگاه نیز حضور داشت. علاوه بر این جوزف ویلیامز یکی از این دانشجویان در یک پیام وبلاگی آورده است: اگرچه من به شدت خسته و گرسنه هستم و دهانم نیز خشک شده است. اما بر این باورم که این مسئولیت من است که به عنوان یکی از اعضای جامعه دانشگاهی در آمریکا و حتی به عنوان یک انسان از افرادی که صدای آنان در اعتراض به وضعیت موجود شنیده نمی شود، حمایت کنم. افرادی که به دلیل سیاست های فعلی ریاست دانشگاه با محدودیت های بسیاری مواجه شده اند.