كارگردان فيلم سينمايي آهوي پيشوني سفيد در گفتوگو با ايسنا، درباره ليست فيلمهاي اكران نوروز بيان كرد: از اين ۱۵ نامي كه براي اكران نوروز پيشنهاد شده، معلوم است كه سينماداران تنها ۵ فيلم كه نامشان از ابتدا مطرح بود را براي اكران انتخاب ميكنند، آيا واقعا دوستان فكر ميكنند كه اهالي سينما متوجه اين موضوع نميشدند؟

وی ادامه داد: من امروز حداقل با ۱۰ تهیه‌کننده و کارگردان صحبت کردم و همه از ترکیب این لیست پیشنهادی تعجب کرده بودند. فکر می‌کنم فشارهایی روی شورای صنفی بوده است وگرنه چنین کاری را از آقای سیدضیاء هاشمی بعید می‌دانم.

هاشمی در عین حال معتقد است: با این وضعیت به نظرم اکران نوروزی اکران آدم‌ها است نه اکران فیلم‌ها.

سیدجواد هاشمی با گلایه‌ی مجدد از ترکیب فیلم‌های پیشنهاد شده برای نوروز اظهار کرد: ‌ این بازی عجیبی است که در اکران‌های نوروزی بی‌سابقه بوده است، نکته جالب برایم این است که در میان این ۱۵ فیلم آثاری هستند که اصلا حتی برای اکران نوروز درخواست هم نداده بودند! مثلا فیلم «درانتظار معجزه» آقای صدرعاملی که خودشان می‌گویند درخواستی برای اکران نوروزی نداشتند.

سیدجواد هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا «آهوی پیشونی سفید» پروانه نمایش گرفته است و برای اکران نوروزی اعلام آمادگی کرده بود یا خیر؟، گفت: بله. آقای اطیابی، تهیه‌کننده فیلم برای اکران نوروزی درخواست خود را به شورای صنفی داده بودند و ما پروانه نمایش هم گرفته‌ایم؛ اما به نظرم بحثچیز دیگری است.

اين كارگردان سينما در پايان سخنانش بيان كرد: در هر صورت من به اين پنج ـ شش فيلمي كه قرار است با اين شيوه در عيد نوروز اكران شوند تبريك ميگويم؛ چرا كه بدون هيچ ارتباطات خارجي و ماورايي توانستند قرعه اكران در عيد را به دست آورند!