به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا، از دور رفت مرحله حذفي (نيمه نهايي) ليگ برتر واليبال ساعت ۱۶ امروز (يكشنبه)، تيم كاله آمل ميزبان پيكان تهران بود. در حالي كه در مرحله مقدماتي ليگ، كاله دو بار پيكان را مغلوب كرده بود، به نظر نميرسيد شاگردان بهروز عطايي كار دشواري برابر ميهمان خود داشته باشند اما روند اين مسابقه همه پيش بينيها را برهم ريخت تا در نهايت كاله در شهر آمل مقابل پيكان با نتيجه ۳ بر۲ و با امتيازهاي (۲۵-۲۰، ۲۶-۲۴، ۲۱-۲۵، ۲۱-۲۵ و ۱۵-۸ ) شكست خورد.

گزارش مسابقه:

پیکان بازی را مقتدرانه آغاز کرد. نقش آفرینی خوب باربارا پاسور اسپانیایی این تیم در کنار توپ‌گیری‌های کشاورزی و درخشش مجتبی میرزاجانپور ست نخست بازی را ۲۵-۲۰ به سود سپیدپوشان پایتخت تمام کرد.


تیم پرستاره کاله که در ست نخست غافلگیر شده بود در گیم دوم رقابت پایاپایی با حریف خود داشت. رضا قرا و فرهاد نظری افشار کاله را به بازی برگرداندند اما نمایش نه چندان خوب حمزه زرینی و اعلام خطای مشکوک داور سرانجام این ست را هم با امتیاز‌ ۲۶-۲۴ به سود پیکان تمام کرد.


ستارگان کاله در ست سوم چیزی برای از دست دادن نداشتند. علیرضا نادی کاپیتان تیم ملی ایران با آبشارهای سرعتی خود سرانجام خط دفاعی مستحکم پیکان را فرو ریخت و در نبرد رو در رو با بخششی و نورمحمدی نشان داد که همچنان دود از کنده بلند می‌شود. سعید معروف در ست سوم هر چه داشت رو کرد تا دریافت‌های اول پیکان را با مشکل روبرو کند. علی حسین که از ناحیه ساعد قدری آسیب دیده بود نمی‌توانست به راحتی توپ‌های نظری افشار را جمع کند. در نهایت ست سوم این دیدار با امتیاز ۲۵-۲۱ به سود کاله تمام شد تا هواداران پرشور آملی یکصدا کاله را تشویق کنند.


بعد از گیم سوم تشویق‌های بی امان هواداران کار را برای پیکان دشوار کرده بود. مجید مظفری هنرمند سینمای ایران هم برای تماشای این دیدار به سالن پیامبر اعظم شهر آمل رفته بود.


در ست چهارم همه چیز برابر بود تا اینکه رضا صفایی و باربارا به دلیل مصدومیت از ترکیب تیم پیکان خارج شدند. در مقابل عادل غلامی با آبشارهای سرعتی خود میرزاجانپور را دچار خطا می‌کرد. مجتبی میرزا جانپور نیز با اسپک‌های فنی خط دفاعی کاله را پشت سر می‌گذاشت. پیمان اکبری سرانجام فیلیپ بارکای فرانسوی را به میدان آورد تا از شدت حملات کاله کم کند. تماشاگران پرشور کاله یکصدا کاله را تشویق می‌کردند و انگار موتور کاله تازه روشن شده بود تا این ست نیز با امتیاز‌های ۲۵-۲۱ به سود میزبان تمام شود.


همه چیز به ست پنجم کشید. هیچ یک از این دو تیم سر تسلیم نداشتند. در شروع این ست، پیکان خیلی زود اختلاف امتیاز‌هایش را به عدد ۳ افزایش داد. در حالی که علیزاده نمی‌توانست در دریافت‌های اول قدرتی‌زن‌های کاله را صاحب توپ کند، محسن عندلیب برای پیکان امتیاز می‌گرفت. سعید معروف و رضا قرا بارقه‌هایی از امید را برای کاله زنده نگاه می‌داشتند. نادی که در این دیدار خیلی ندرخشید سرانجام جای خود را به رنجبر داد. در نهایت پیکان با امتیاز ۱۵-۸ این ست را نیز به سود خود تمام کرد و در مجموع با نتیجه ۳بر ۲ پیروز شد.


دیدار برگشت این دو تیم روز چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود و در صورت پیروزی کاله، بازی سوم در شهر آمل تکلیف فینالیست لیگ را مشخص می‌کند.