درخت آسمان توکیو: دومین برج بلند دنیا

Nikken Sekkei شرکتی است که این برج را طراحی کرده و برای ساخت آن، آخرین تکنولوژیهای روز دنیا را تدارک دیده است به طوریکه از بیش از ۱۰۰ معمار، مهندس و نقشه کش در این راه کمک گرفته است تا بلندترین برج مقاوم در برابر زلزله را در پایتخت ژاپن بسازد. طراحان این برج ادعا میکنند که این برج، از هر برج دیگر در دنیا ایمنتر است.
درخت آسمان، دارای نسبت ارتفاع به طول ۹ به ۱ می‌باشد و همچنین دارای فرم باریک و سوزنی شکل است.
چرا اینقدر بلند؟!
درخت آسمان توکیو همانند برج توکیو که قبلا ساخته شده، در درجه‌ی اول به عنوان یک فرستنده‌ی تلویزیون مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برج توکیو که در سال ۱۹۵۸ ساخته شد، برای چندین دهه بسیار بلند به نظر می‌رسید ولی با تبدیل فرستنده‌های تلویزیونی آنالوگ به دیجیتال، این برج دیگر کارایی لازم را برای پوشش منطقه و ارسال سیگنال‌ها نخواهد داشت و بنابراین نیاز به یک برج بلندتر می ‌باشد تا این هدف محقق شود.

درخت آسمان بر روی زمین شبیه به یک سه پایه می‌باشد که بر روی یک مثلثمتساوی الاضلاع ایستاده است که هر ضلعش ۶۸ متر است و با افزایش ارتفاع، آرام ارام به یک دایره تغییر شکل می‌دهد و به یک سازه‌ی کاملا استوانه‌ای تبدیل می‌شود.

ساخت این برج، متکی به تیوب‌هایفولادی بسیار محکمی است که در پایه‌ی برج، دارای قطر ۳٫۲ متر و ضخامت ۱۰ سانتی‌متر می‌باشند. این‌ها، به صورت یک خرپای مثلثی مرتب شده‌اند که به طور غیر معمول برای یک ساختمان، به منزله‌ی سازه‌های دریایی از قبیل سکوهای نفتی می‌باشند. برای کنترل لرزش، شرکت Nikken Sekkei از ساختمان‌های پنج طبقه‌ی ژاپنی الهام گرفته است.

این برج در مای می امسال برای برای بازدید عموم باز خواهد شد.

البته اگر از خوانندگان ثابت پیچ گوشتی باشید باید مطلع باشید که به زودی برج خلیفه دیگر بر جایگاه بلندترین برج دنیا تیکه نخواهد زد، و درخت آسمان نیز سومین برج بلند دنیا خواهد شد!