احتمال ضرر خریداران سکه در سال آینده

سرویس اقتصادی افکار نیوز - در حالی مسئولان بانک مرکزی از احتمال کاهش قیمت سکه در سال آینده اظهار نگرانی کرده اند که چندی پیش "افکار نیوز" در این خصوص هشدار داده بود.

به گزارش سرویس اقتصادی افکار نیوز، چندی پیش گزارشی تحلیلی در سایت منتشر شد که ازاحتمال کاهش قیمت سکه طی سال آینده و ضرر خریداران خبر می داد.

بر اساس این گزارش پیش فروش بیش از ۹ میلیون قطعه سکه و عرضه آن به بازار موجب کاهش شدید قیمت می شود. از طرفی وضعیت اقتصادی سال آینده و افزایش نرخ سود اوراق مشارکت تمایل سرمایه گذاران را برای خرید سکه کاهش خواهد داد.

احتمال ضرر بالای خریداران سکه موجب شده که بانک مرکزی به فکر چاره ای باشد. در این شرایط بانک مرکزی در نظر دارد برای جبران ضرر خریداران سکه اقدام به فروش اوراق مشارکت کند. البته انتشار نادرست این خبر منجر به نگرانی هایی در خصوص عدم تحویل سکه به مردم شد.

به همین دلیل عباس کمره‌ای، مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی در مصاحبه ای بر تحویل سکه‌ها در مقرر مقرر تاکید کرد تا مردم را از نگرانی در بیاورد. وی فروش اوراق بهادار به جای سکه‌ را برای جبران ضرر در صورت افت شدید قیمت سکه دانست.

در این شرایط بانک مرکزی نگران است که اگر در یک ماه ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار سکه تحویل خریداران دهد، چه شوک بزرگی به بازار وارد می شود و ضرر آن گریبان خریداران سکه را که اکثرا از طبقه متوسط جامعه هستند را خواهد گرفت.