به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، دور برگشت مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا با انجام دو ديدار آغاز شد كه در مهمترين آنها آرسنال با نتيجه قاطع سه بر صفر ميلان را در هم كوبيد، اما با توجه به باخت چهار بر صفر در ديدار رفت نتوانست جواز صعود به مرحله بعد را كسب كند.


در این دیدار که در ورزشگاه امارات برگزار شد، بازیکنان آرسنال بازی را طوفانی آغاز کردند و در دقیقه هفت توسط " لوران کوچیلنی " مدافع فرانسوی خود به گل رسیدند. حملات پر دامنه شاگردان ونگر با وجود این گل زود هنگام ادامه یافت تا این که در دقیقه ۲۶ " توماس روسیچکی " به زیبایی توپ را وارد دروازه‌ آبیاتی کرد و تیمش را دو بر صفر پیش انداخت، اما این پایان کار نبود و در دقیقه ۴۲ چامبرلین در محوطه جریمه میلان توسط جمال مصباح هافبک مصری میلان متوقف شد و داور ضربه پنالتی اعلام کرد که فان پرسی کاپیتان محبوب و گلزن آرسنال توپ را بر خلاف جهت حرکت آبیاتی وارد دروازه کرد و نیمه اول با همین نتیجه‌ به پایان رسید.


با شروع نیمه دوم در حالی که همگان منتظر تداوم حملات پر دامنه آرسنال بودند، این بازیکنان میلان بودند که رو به کارهای هجومی آوردند و در ۱۵ دقیقه اول چند بار دروازه‌ آرسنال را تهدید کردند، اما واکنش‌های زیبای سنگربان توپچی ها مانع از فروپاشی دروازه‌ آن‌ها شد.


در ادامه رفته رفته بازیکنان آرسنال که از حمایت تماشاگران پرشور خود برخوردار بودند، بر بازی مسلط شدند، اما به دور بودن جروینیو مهاجم ساحل عاجی این تیم از روزهای اوج خود باعثاز دست رفتن فرصت‌ها یکی پس از دیگری شد.


آرسن ونگر در اواسط نیمه دوم برای تقویت خط حمله خود مروان شماخ را به جای چامبرلین خسته به میدان فرستاد، ‌ اما این مهاجم مراکشی اصلا نتوانستند در زمین خود را پیدا کند.

حملات آرسنال در دقایق پایانی با حمایت تماشاگران پرشور خود ادامه یافت، اما بازیکنان این تیم نتوانستند دروازه‌ میلانی‌ها را برای بار چهارم باز کنند و در نهایت بازی با همین نتیجه‌ به پایان رسید تا آرسنالی‌ها وداع تلخی با این رقابت‌ها داشته باشند.


در دیگر دیدار برگزار شده، بنفیکا که در دیدار رفت با نتیجه‌ سه بر دو مقابل زنیت سن پترزبورگ روسیه شکست خورده بود، در دیدار برگشت توانست با دو گل این تیم روسیه ای را شکست دهد و در مجموع با نتیجه‌ چهار بر سه به دور بعد صعود کند.


گل‌های بنفیکا را در این دیدار ماکسیمیلیانو پریرار در دقیقه ۴۵ و اولیویرا در دقیقه ۹۰ به ثمر رساندند.


این رقابت‌ها امشب(چهارشنبه) با دو دیدار پیگیری می‌شوند که در آن بارسلونا در نوکمپ به مصاف بایرلورکوزن می‌رود و آپوئل نیکوزیا قبرس از لیون فرانسه پذیرایی می‌کند.