گیاهان قاتل

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در میان گلها و گیاهان گونه هایی وجود دارند که بسیار هم در اطراف ما مورد استفاده قرار می گیرند اما باید دانست که بعضی از این گل ها و گیاهان بسیار سمی و خطرناک هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با بعضی از این گیاهان آشنا کنیم.

آزالیا

این گیاه به فور در اکثر نقاط جهان در باغ ها و باغچه ها دیده می شود. اما در پشت ظاهر زیبای این گیاه حقیقت ترسناک نیز وجود دارد. این گیاه دارای ماده سمی به نام " آدرومنوکستین " است که می تواند بسیار خطرناک باشد. هر گونه خوردن این گل، خصوصا بچه های کوچکتر که عادت به نزدیک کردن هر چیزی به دهان خود دارد می تواند به بروز علامتهایی همچون آبریزش چشم و بینی، استفراغ، از دست دادن نیرو و انرژی، به کما رفتن و نهایتا مرگ قربانی منجر می شود.

دیفنباخیا

این گیاه سبز رنگ با برگ های زیبای خود می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند. اما در زمان استفاده و نزدیک شدن به این گیاه نیز بایستی دقت کرد. این گیاه بسیار سمی است و باید از دسترس نوزادان و کودکان نوپا که احتمال می‌دهید برگ‌های آن را به دهان بگذارند، دور نگهداشته شود. در صورتی که این عمل انجام شود انسان به احتمال زیاد توانایی تکلم خود را از دست می دهد. این گیاه دارای ماده سمی به نام " اوکسالیک اسید " است که باعثبه وجود آمدن این مشکلات برای مسمومین می شود.

خرزهره

یک درختچه بسیار زیبا با گل هایی همیشه زیبا و بهاری که عمدتا در پارکها و مکان های عمومی برای زیبا کردن محیط کاشته می شوند. اما فراموش نکنید که این گل بسیار سمی است. سم موجود در این گیاه " اولئاندرین " نام دارد. در صورتی که انسان ها و حیوانات به هر شکلی از این گیاه استفاده کنند بسیاری از آنها به احتمال فراوان خواهند مرد. در کشور ما در نواحی مانند: جهرم و لار و بندر عباس این گیاه وجود دارد.

گل انگشتانه

گل انگشتانه ارغوانی گیاهی است دوساله(به ندرت سه ساله) با ارتفاع ۱ تا ۵/۱ متر. در سال اول دارای برگ های طوقه ای با طول ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر است که در سال دوم از میان این برگ های طوقه ای یک ساقه ی گل دهنده خارج می گردد.

گل ها به رنگ های قرمز، ارغوانی، و به ندرت سفید هستند که داخل کاسه ی گل ها لکه های قهوه ای رنگی مشاهده می گردد. این گیاه بومی ایران نیست ولی برای مصارف دارویی و بصورت زینتی کشت می گردد. این گیاه دارای دو ماده بسیار سمی به نام " کاردیاک " و " استریوست گلیکوساید " است که می تواندد به علائمی هم چون سردرد، دل درد، اسهال و بی خوابی منجر می شود و در نهایت می تواند به مرگ شخص مصرف کننده منجر شود.

داتوره

این گیاه از قدیم به صورت سنتی و بومی در ایران رشد می کرده است و به نام هایی همچون علف شیطان نیز مشهور بوده است. این گل دارای ماده سمی " آلکالوئید " است که بسیار سمی بوده است و می تواند به سرعت به بروز عواملی همچون بی قراری، فلج و کوری موقت و یا مرگ سریع منجر شود.