مرجانه گلچین از۲۶سال پیش تاامروز + عکس

به گزارش خبرآنلاین، سریال تلویزیونی آینه یکی از خاطرهانگیزترین مجموعههای دهه ۶۰ است. این سریال سال ۶۴ به کارگردانی غلامحسین لطفی و تهیهکنندگی گروه معارف روزهای دوشنبه از شبکه یک سیما پخش میشد و مخاطبان زیادی داشت.
«آینه» روایتگر معضلات خانوادگی بود و در هر قسمت برای معضلات مطرح شده راهکار نیز ارائه می‌کرد. در این مجموعه بازیگرانی چون مهین شهابی، رضا بابک، سیاوش طهمورث، پوراندخت مهیمن، رویا افشار، فردوس کاویانی، زنده یاد جمشید اسماعیل خانی و مرجانه گلچین بازی می‌کردند.


مرجانه گلچین در ۱۹ سالگی در نمایی از سریال «آینه»

مرجانه گلچین که فارغ‌التحصیل رشته موسیقی بود، با سریال «آینه» به تلویزیون پا گذاشت. او زمان بازی در این سریال ۱۹ ساله بود و بعد از این سریال به تئاتر و سینما نیز راه پیدا کرد.
گلچین از سال ۶۸ و بعد از بازی در مجموعه تلویزیونی «ازدواج پر ماجرا»، تا سال ۸۵ از تلویزیون دور بود. بالاخره بعد از ۱۳ سال با مجموعه تلویزیونی «زیرزمین» به تلویزیون بازگشت. او در دهه ۷۰ بیشتر به سینما پرداخت اما در عرصه سینما هم چندان پر رنگ ظاهر نشد. بالاخره بعد از مدت‌ها رضا عطاران با سریال «بزنگاه» این بازیگر را به دوران اوج خود بازگرداند.


مرجانه گلچین، حمید لولایی و رضا عطاران در مجموعه «بزنگاه»

گلچین بعد بازی در سریال عطاران، پای ثابت مجموعه‌های طنز مناسبتی و روتین شد. مجموعه «نقطه سر خط» به کارگردانی سعید آقاخانی و بازی مرجانه گلچین، این روزها از شبکه سه سیما پخش می‌شود.





مرجانه گلچین در نمایی از سریال «نقطه سرخط»