به گزارش ايسنا، اين مرجع تقليد، در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حضور ميليوني مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، اظهاركرد: همه مردم با درک حساسيتهاي موجود کشور، در انتخابات سنگ تمام گذاشتند و به ميدان آمدند که بايد از همه آنها سپاسگزاري کرد، در اين زمان مهمترين اسلحه براي نظام، حمايت مردم است.

وی با بیان اینکه آیا تشکر لفظی از مردم کافی است؟ افزود: تشکر لفظی مسوولان از مردم کافی نیست، باید در کنار تشکر لفظی به فکر حل مشکلات مردم باشند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: امروز مشکل تورم و گرانی در جامعه غوغا می‌کند، مسوولان نباید ساده از کنا ر آن بگذرند، باید فکری کنند تا مشکلات مردم کم شود.

وی با اشاره به ریشه‌های گرانی خاطرنشان کرد: ریشه‌های گرانی در برخی مواقع، توسط عده‌ای از کاسب‌های بی‌انصاف با ایجاد گرانی مصنوعی ایجاد می‌شود، به طوری که با دلارهای دولتی، اجناس خود را وارد می کنند و به صورت آزاد به فروش می رسانند که اوج بی انصافی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مشکل مردم با فرستادن بازرس حل نمی‌شود، تصریح کرد: گرانی‌های موجود ریشه‌های زیادی دارد، ولی برای حل گرانی با فرستادن بازرس به بازارها حل نمی‌شود، گرچه اصل مساله خوب هست، ولی حلال مشکلات مردم نیست، مسوولان باید مسائل اقتصادی را ریشه‌ای حل کنند.

وی یادآور شد: تحریم‌های موجود نیز تاثیرهایی در گرانی و تورم موجود داشته است، ولی همه مشکلات نیست.

این مرجع تقلید با تاکید بر تشکر عملی مسئولین از مردم، گفت: تشکر مسوولان این است که مشکلات مردم را با برنامه ریزی های دقیق حل کنند تا مردم راضی باشند، چرا که رضایت مردم، رضایت خدا است و نارضایتی آنان، نارضایتی خدا را به همراه خواهد داشت.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به حدیثاخلاقی از امام صادق(ع)، افزود: آنچه در راس عبادت خدا قرار می گیرد، صبر است زیرا اگر انسانی صبور نباشد، نمی تواند ایمان خود را در مقابل وسوسه های شیطان حفظ کند.

وی با تاکید بر این که انسان باید راضی به رضای الهی باشد، ادامه داد: حادثه های فراوانی در طول زندگی انسان اتفاق می‌افتد که باید با صبر و بردباری آنها را پشت سرگذاشت.

آيتالله مکارم شيرازي در پايان تصريح کرد: علت و ريشه خيلي از خودکشيهاي جوانان نداشتن صبر در مقابل مشکلات است که بايد با راضي بودن به رضاي خداي متعال و همت و تلاش و توکل، راههاي مشکل را طي كرد.