به گزارش مهر، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان به یک ریشه ، فرهنگ ، دین و تاریخ تعلق دارند ، نسبت به روابط و همکاریهای نخجوان و استانهای مرزی کشورمان ابراز رضایت کرد.

صالحی با ابلاغ سلام لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان، روابط و همکاریهای پارلمانی را مهم خواند و ابراز امیدواری کرد افزایش رفت و آمد هیأتهای پارلمانی زمینه افزایش تفاهمات بیشتر را فراهم سازد.

صالحی ابراز امیدواری کرد برگزاری نشست سه جانبه در نخجوان مبدأ خوبی برای همکاری منطقه ای سه کشور ایران، ترکیه و آذربایجان باشد.

واصف طالب اف نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیأت جمهوری اسلامی ایران، برگزاری موفق انتخابات مجلس شورای اسلامی را تبریک گفت و از دکتر صالحی خواستار تقدیم سلامهای گرمش به دکتر لاریجانی شد.

رئیس طرف آذری گروه دوستی پارلمانی با اظهار رضایت از همکاریهای پارلمانی دو کشور ابراز امیدواری کرد سفر صالحی به نخجوان منجر به نتایج مثبت و افزایش رفت و آمدهای متقابل شود.

وی با تشریح اوضاع اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی و عمرانی نخجوان خرسندی و علاقه مندی خود را نسبت به همکاری نخجوان با استانهای مرزی کشورمان در زمینه های مختلف بازرگانی، گمرکی، حمل و نقل و ترانزیت مسافر و کالا، انرژی، گاز و کشاورزی ابراز داشت.

رئیس مجلس عالی نخجوان با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی و آداب و رسوم مشترک گفت: ما برای مسئله همسایگی و برادری ارزش زیادی قائل هستیم و ایران برای ما کشوری دوست و برادر است.

وی افزود: اطمینان داشته باشید که جمهوری آذربایجان و نخجوان همیشه دوست ایران بوده و خواهند بود و هیچ کس نمی تواند به این دوستی و برادری خدشه وارد کند.

طالب اف تصریح کرد : ما حمایت های ایران در روزهای سخت را فراموش نمی کنیم و همواره برای ایران آرزوی خیر داریم.