به گزارش فارس، بانک مرکزی به تازگی نامههایی را به برخی از بانکها ارسال کرده که محتوای این نامهها حکایت از بدهکاری بانک های مورد نظر به بانک مرکزی است.

بانک مرکزی در این نامه‌ها که برای بانک‌ها حکم برگه بدهکار را دارد تأکید کرده که هر کدام مبلغ مشخصی به این بانک بدهکار هستند و باید هر چه سریعتر به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

گفته می‌شود این برگه بدهکاری به بانک‌های ملی، پارسیان، پاسارگاد، اقتصاد نوین، کارآفرین، سامان و سرمایه بابت مابه‌التفاوت ارز دریافتی ارسال شده است.

یکی از مدیران بانک‌هایی که برگه بدهکار بانک مرکزی را دریافت کرده است در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: هنوز اطلاع دقیقی از چرایی ارسال این نامه ندارم.

وی افزود: ‌ بانک ها در حال پیگیری هستند تا مبانی این مسأله به صورت دقیق مشخص شود.

این مدیر عامل بانک درباره اینکه این برگه ها برای چه به بانک های فرستاده شده است؟ گفت: بانک مرکزی برگه بدهکاری به بانک‌ها فرستاده است مبنی براینکه بدهی شما منظور شده بابت تفاوت ارز.

وی با تأکید براینکه بانک‌ها درحال پیگیری برای چرایی و چگونگی این بدهی هستند، درباره اخبار منتشر شده در این خصوص مبنی بر تأمین یارانه اسفند ماه از این محل تصریح کرد: بنده در جریان این اخبار نیستم ولی برگه بدهکار به این معناست که از حساب بانک ها که نزد بانک مرکزی وجود دارد بدهی ایجاد شده است.

این مدیر عامل بانکی ادامه داد: این مسأله مورد سوال بانک‌ها قرار گرفته تا مشخص شود این مبلغ با چه مبنایی محاسبه شده و در نهایت به چه حسابی و کجا باید واریز شود.

وی اذعان کرد: هم اکنون بانک‌ها نامه طرح سوال خود را به بانک مرکزی ارسال کرده‌اند و منتظر پاسخ این بانک هستند.

وی تأکید کرد: تا کنون در سیستم بانکی سابقه نداشته است که این مورد اتفاق بیافتد و بانک مرکزی بدون دلیل بانک ها را بدهکار کرده باشد.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه یارانه نقدی اسفند تامین شده و امشب به حسابها واریز می شود، از طرفی بنا برگفته مدیرعامل این بانک خصوصی، نامه بانک مرکزی به تازگی ارسال شده و بانکها نیز در پاسخ به نامه بانک مرکزی مجدد نامه نوشتند و دلایل این مساله را پرسیدند، بنابراین هنوز هیچ بانکی پولی به بانک مرکزی پرداخت نکرده است که دولت بخواهد یارانه اسفند را از این منبع تامین کند.