به گزارش مهر، بر اساس قوانین جدید فیفا گروهبندی دور نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا طبق رده بندی تیم ها در این قاره انجام می شود. به این ترتیب که دو تیم اول رده بندی فیفا در آسیا به عنوان سرگروه انتخاب می شوند و سایر کشورها بر اساس قرعه کشی در زیر این دوتیم تقسیم می شوند.

این در حالی است که در آخرین رده بندی فیفا که امروز چهارشنبه اعلام شد، استرالیا و کره جنوبی به عنوان دو تیم برتر قاره آسیا معرفی شده اند. ایران و ژاپن هم در رده های سوم و چهارم قرار دارند. به این ترتیب کره و استرالیا سرگروه خواهند شد و تیم ملی ایران با یکی از این دو تیم هم گروه می شود و قطعا با ژاپن بازی نخواهد کرد. براساس رده بندی قبلی ایران قطعا با کره جنوبی همگروه نمی شد اما رده بندی جدید معادلات را برهم زد. سید بندی سایر تیم های آسیایی بر اساس رده بندی آنها به این شکل است:

* استرالیا و کره جنوبی
* ایران و ژاپن
* ازبکستان و عراق
* اردن و قطر
* عمان و لبنان

مراسم قرعه کشی مسابقات نهایی دور مقدماتی جام جهانی روز جمعه ۱۹ اسفندماه در مالزی برگزار می شود و مهدی مهدوی کیا به همراه کارلوس کی روش در آن شرکت می کنند. ۱۰ تیم حاضر در این دور در دو گروه پنج تیمی با همدیگر بازی می کنند و دو تیم اول هر گروه به صورت مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود خواهند کرد.