علیرضا ابراهیمی نیا، کارشناس ارشد تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: بیماری آلزایمر بیماری افراد پیر شناخته می شود.


*مصرف ماهی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد
ابراهیمی نیا تصریح کرد: مصرف ماهی مثل قزل آلا و ساردین به علت داشتن اسید چرب امگا ۳، خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.


**مصرف سیب قرمز در پیشگیری از بیماری آلزایمر مؤثر است
ابراهیمی نیا تشریح کرد: عامل اصلی ایجاد آلزایمر رادیکال های آزاد اکسید کننده هستند که با افزایش سن بیشتر تولید می شود.
وی ادامه داد: در سیب ماده آنتی اکسیدانی به نام کورسیتن وجود دارد که بیشترین مقدار آن در پوست این میوه نهفته است.
ابراهیمی نیا اظهار کرد: سیب قرمز در مقایسه با سیب زرد و سبز آنتی اکسیدانی بیشتری دارد و برای پیشگیری از آلزایمر باید حداقل روزی یک سیب را مصرف کنید.


**زردچوبه در درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر مؤثر است
این کارشناس ارشد تغذیه در ادامه گفت: زردچوبه در درمان و پیشگیری از بیماری آلزایمر مؤثر است.
وی با بیان این مطلب افزود: رنگ زرد، زردچوبه به دلیل وجود ماده ای به نام کورکومین است و زردچوبه یا رنگ دانه زرد موجود در ادویه کاری پروتئینی به نام بتا آمیلیوئیو را در مغز تجزیه کرده و از رسوب این پروتئین جلوگیری می کند.
ابراهیمی نیا تصریح کرد: چراکه این پروتئین سبب تخریب بافت مغزی می شود و تحقیقات نشان داده است زردچوبه بیش از هر داروی دیگری در پیشگیری از تشکیل توده پروتئین مؤثر است.


**مصرف گردو از ابتلا به آلزایمر پیشگیری می کند
ابراهیمی نیا اظهار کرد: گردو را به نام غذای مغزی می شناسند و این فقط به خاطر شباهت آن به مغز نیست بلکه به خاطر وجود امگا ۳ فراوان آن است.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: آنتی اکسیدان گردو در بین آجیل ها از همه بیشتر است که سبب پیشگیری از آلزایمر می شود.


**مصرف بادام ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد
ابراهیمی نیا در ادامه گفت: بادام هم آنتی اکسیدان دارد هم در پوستش ویتامین E وجود دارد که این ویتامین یکی از انواع آنتی اکسیدان هاست که سبب پیشگیری از آلزایمر می شود.


**روغن زیتون از فراموشی و آلزایمر در افراد جلوگیری می کند
ابراهیمی نیا خاطرنشان کرد: روغن زیتون در فراموشی و آلزایمر در افراد جلوگیری می کند ولی مکانیسم عمل آن ناشناخته است و اسیدهای چرب غیر اشباع موجود در روغن زیتون می تواند باعثحفظ ساختار غشای سلول های مغزی شوند