به گزارش مهر، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد تا قیمت مصرفکننده هر کیلوگرم موز مرغوب درجه یک برای ایام پایانی سال به ازای هر کیلوگرم ۱۵۵۰ تومان تعیین شود.

صدراله نیاورانی با تائید این خبر به خبرنگار مهر گفت: دولت تصمیم گرفته است تا برای تنظیم بازار شب عید و تامین مناسب و با قیمت متعادل موز برای مصرف‌کنندگان در این ایام، از تاریخ ۲۵ اسفندماه سال جاری تا ۲۰ فروردین ماه سال ۹۱، قیمت هر کیلوگرم موز مرغوب درجه یک برای فروش واردکنندگان به عمده‌فروشان ۱۳۰۰ تومان، قیمت فروش عمده‌فروشان به خرده‌فروشان ۱۴۰۰ تومان و قیمت فروش به مصرف‌کنندگان ۱۵۵۰ تومان باشد.

نایب رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان میوه و محصولات کشاورزی افزود: این قیمت حداقل کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی را نسبت به قیمت فعلی موز در سطح بازار دارد که امید می‌رود موز مناسب با کیفیت از طریق میادین میوه و تره‌بار و شبکه‌های توزیع تعیین شده در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: قیمت‎‌های تعیین شده سقف قیمتی است و فروش به نرخی بالاتر از ارقام مذکور تخلف است و مردم باید مراتب را به سازمان تعزیرات حکومتی و بازرسان صنفی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند تا با متخلفان برخورد شود.

به گفته نیاورانی، قرار بر این است که ارز مورد نیاز برای واردکنندگان نیز با نرخ مرجع ۱۲۲۶ تومانی تامین شود. وی تاکید کرد: برای اقلامی همچون نارنگی، سیب و پرتقال نیز قرار بر این است که تمهیداتی برای ارایه به قیمت و کیفیت مناسب صورت گیرد.