افکار نیوز: بر اساس رده بندی که امروز فیفا اعلام کرد سید بندی قاره آسیا مشخص شد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از ایلنا، فیفا اعلام کرده بود که بر اساس رنکینگی که فیفا در تاریخ ۷ مارچ(امروز) اعلام شد، سید بندی را مشخص خواهد کرد.

به این ترتیب با توجه به ترتیب تیم عای اعلام شده استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، ایران، ازبکستان، عراق، اردن، قطر، عمان و لبنان به ترتیب به عنوان ده تیم صعود کننده به مرحله مقدماتی نهایی جام جهانی آسیا در رنکینگ فیفا مشخص شده اند. فیفا در قرعه کشی روز جمعه نوزدهم اسفند در کوالالامپور مالزی تیم ها را در دو گروه ۵ تیمی تقسیم خواهد کرد. به این ترتیب دو تیم برتر آسیا استرالیا و کره جنوبی در سید یک و سرگروه قرار می‌گیرند و تیم‌های سوم و چهارم آسیا یعنی ژاپن و ایران به عنوان سید ۲، ازبکستان و عراق در سید سه، اردن و قطر در سید چهار و عمان و لبنان در سید پنج قرار می گیرند و این بدان معناست که ایران وژاپن با هم همگروه نخواهند شد.

بر اساس احتمالات ایران یا با استرالیا، ازبکستان، اردن وعمان در یک گروه قرار می گیرد ویا با کره جنوبی، عراق، قطر و لبنان همگروه خواهد شد.

در پایان مرحله دوم گروهی مقدماتی جام جهانی دو تیم اول هر گروه به طور مستقیم به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صعود خواهند کرد و تیم برتر پلی‌آف قاره آسیا(برنده مصاف تیم‌های سوم دو گروه) در یک دیدار پلی‌آف دیگر برای راهیابی به جام جهانی با نماینده آمریکای جنوبی بازی خواهد کرد.

بر اساس اعلام فیفا کی‌روش و مهدوی کیا، روز جمعه هفته جاری به نمایندگی از ایران در مراسم قرعه‌کشی حضور خواهند داشت.

برنامه دیدارهای احتمالی تیم ملی با حریفان به این ترتیبی زیر خواهد بود. تاریخ بازیها و نحوه میزبانی قطعی شده است و تنها همه چیز منوط به برگزاری قرعه کشی روز جمعه برای مشخص شدن حریفان تیم ملی ایران خواهد بود:

یکشنبه ۱۴خرداد ۹۱ ایران میهمان ازبکستان یا عراق خواهد بود.
جمعه ۱۹ خرداد ۹۱ تیم ملی ایران استراحت خواهد داشت.
سه شنبه ۲۳ خرداد ۹۱ تیم ملی ایران میزبان اردن یا قطر خواهد بود.
سه شنبه ۲۱ شهریور ۹۱ تیم ملی ایران میهمان عمان یا لبنان خواهد بود.
سه شنبه ۲۵ مهر ۹۱ تیم ملی ایران میزبان استرالیا یا کره جنوبی خواهد بود.
چهارشنبه ۲۴ آبان ۹۱ تیم ملی ایران میزبان ازبکستان یا عراق خواهد بود.
سه شنبه ۶ فروردین ۹۲ تیم ملی ایران استراحت خواهد داشت.
سه شنبه ۱۴ خرداد ۹۲ تیم ملی ایران میهمان اردن یا قطر خواهد بود.
سه شنبه ۲۱ خرداد ۹۲ تیم ملی ایران میزبان عمان یا لبنان خواهد بود.
سه شنبه ۲۸ خرداد ۹۲ تیم ملی ایران میهمان استرالیا یا کره جنوبی خواهد بود.

پس از صعود دو تیم اول هر گروه به مرحله بعد، دو تیم سوم برای انجام دیدار اول پلی آف در دو تاریخ جمعه ۱۵شهریور ۹۲ و سه شنبه ۱۹ شهریور ۹۲ به مصاف هم خواهند رفت. در بازی رفت تیم سوم گروه اول میزبان خواهد بود و در بازی برگشت تیم سوم گروه دوم میزبان خواهد بود. فیفا اعلام کرده تاریخ بازی های پلی آف به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

برنده این دو دیدار در دو تاریخ سه شنبه ۲۳ مهر ۹۲ و سه شنبه ۲۸ آبان ۹۲ به مصاف نماینده آمریکای جنوبی خواهد رفت. در دیدار اول پلی آف تیم آسیایی میزبان و در دیدار برگشت میهمان خواهد بود.