به گزارش افکار نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری مترو تهران وحومه صبح امروز با حضور مهندس تشکری هاشمی معاون شهردار و رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، قائم مقام معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهرداری و مترو تهران، جلسه معارفه معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش تشکری هاشمی در ابتدای این مراسم با اشاره به استراتژی شهردار تهران مبنی بر اینکه " شهرداری تهران باید از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل گردد " گفت: این استراتژی از ابتدای مدیریت دکتر قالیباف به عنوان نقشه راه مدیران شهری مد نظر قرار گرفته شد و بر مبنای این هدف، شهرداری که قبل از این به عنوان مسئول نظافت، تدارکات، لجستیک و جابجایی در بین مردم شناخته می شد، از این پس همه اقدامات آن باید در مسیر انسان محوری باشد.

وی افزود: جابجایی ۱۱ میلیون نفر در روز در شهر تهران با حداقل زمان ۲۰ دقیقه بستر مناسبی برای تبیین ارزش های دینی بین مردم است و این میزان مسافر یک فرصت برای مدیران شهری است که در جهت ارتقاء سطح فرهنگی و مذهبی مردم گام بردارند.

تشکری با بیان اینکه امروز نگرش شهروندان به شهرداری تهران تغییر یافته و این مسئله را می شود از اظهار نظر های میهمانان خارجی که به تهران می آیند متوجه شد، این تغییر نگاه را حاصل یک برنامه ریزی دقیق و جامع دانست و ادامه داد: در این بین البته با انتقاد های برخی دلسوزان مواجه شدیم که کارهای فرهنگی در مترو که محل گذر است جواب نمی دهد، اما اعلام می کنم که در هیچ دوره ای تمرکز بر فعالیت های فرهنگی و دینی مانند زمان مدیریت آقای قلی ها به این شکل تاثیر گذار نبوده و در همین جا از زحمات ایشان و تمامی دست اندرکاران کمال تشکر و قدرانی را دارم.

معاون شهردار تهران با اشاره به استقرار روحانیون در برخی ایستگاه ها افزود: این اقدام کم نظیری بود که علیرغم برخی پیش بینی ها مورد اقبال مردم قرار گرفت و از معاونت فرهنگی و اجتماعی توقع دارم که راه اندازی ویژه نامه یا روزنامه مترو و همچنین رادیو مترو را در اولویت برنامه های خود قرار دهند و همچنین طبق منویات مقام معظم رهبری در بهینه سازی و افزایش تعداد نمازخانه های ایستگاهها از هیچ کوششی دریغ نورزند و انشاء الله با تجربه موفقی که در مترو داشتیم این اقدامات در دیگر مراکز حمل و نقل تهران گسترش یابد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران در پایان از اقدامات فرهنگی حجت الاسلام و المسلمین حسینی رئیس سابق شورای فرهنگی مترو تشکر و قدردانی و با توجه به گزارش های رسیده به شهردار تهران، رضایت دکتر قالیباف از این اقدامات را ابلاغ کرد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین امرودی قائم مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با تقدیر از اقدامات فرهنگی مهندس قلی ها گفت: انصافا جهش قابل لمسی را از زمان مدیریت ایشان در مترو تهران شاهد بودیم و تحقق این مهم به روحیه انقلابی ایشان بر می گردد.

وی اولویت های فرهنگی شهرداری تهران را با رویکرد پاسداری از آرمان های امام و انقلاب، حفظ ارزش های دفاع مقدس، ترویج بیداری اسلامی، حمایت از قدس و فلسطین، ترویج فرهنگ شهری و آشنایی بیشتر مردم با حقوق و تکالیف خود در استفاده از امکانات شهری برشمرد.

در پایان این مراسم با پخش تیزری اقدامات مهم شورای فرهنگی به نمایش گذاشته شد و حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس سابق شورای فرهنگی ضمن دریافت حکم مشاور مدیر عامل در امور فرهنگی از تمامی مدیرانی که از ابتدای تشکیل این شورا شبانه روزی همکاری کردند تقدیر به عمل آورد و حجت الاسلام و المسلمین جعفر پور ضمن بیان برنامه های خود حکم معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران را دریافت کرد.