پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري: رييس جمهور با بيان اينكه تاكيد بر اين نكته كه ايرانيان تنها يا حداقل يكي از چند ملتي هستند كه توان ارائه نظمي جديد بر بنيان هاي نظري انساني، متعالي و تضمين كننده احياي عدالت، كرامت و حقيقت انساني را دارد، ناسيوناليسم و نژادپرستي نيست، گفت: ايرانيت نه يك نژاد بلكه يك فرهنگ و نوعي نگاه و دريافت از عالم هستي و انسان است.

دکتر محمود احمدی نژاد در دیداری صمیمی با جمعی از برگزیدگان جشنواره ملی علامه طباطبایی با اشاره به اینکه امروز در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ قرار داریم، اظهار داشت: امروز در یک پیچ تاریخی قرار داریم که خواسته یا ناخواسته با گذر از آن باید دوره ای جدید در زندگی بشر آغاز شود.

وی با بیان اینکه به دنبال تشریح دوره های طی شده در تاریخ نیستم، افزود: در طول تاریخ فرصت مناسبی برای شکوفایی استعدادهای انسانی، چشیدن طعم واقعی انسانیت و رسیدن انسان به جایگاهی که خداوند برای او اراده کرده است، فراهم نشده و امروز بشریت در حال ورود به دورانی است که فرصت تعالی و کمال یافتن انسان پدیدار خواهد شد.

رییس جمهور تصریح کرد: جهان امروز بیش از هر زمان دیگر تشنه نظمی جدید است که بر بنیان های نظری انسانی و متعالی و بر مبنای عدالت، کرامت و حقیقت انسانی و با هدف شکوفایی استعدادهای الهی انسان بنا شده باشد، تا انسان در سایه آن خدایی زندگی کند.

دکتر احمدی نژاد تربیت علما و شخصیت های بزرگ و جهانی در تمدن ایران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: عالمان و شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی ایران آنقدر بزرگ هستند که همه ملت ها و مردم دنیا آنان را متعلق به خود می دانند و سعی می کنند ایشان را به نام خود درآورند که البته اشکالی هم بر این موضوع وارد نیست چرا که انسان های بزرگ همچون مولوی، حافظ، سعدی، خواجه نصیرالدین و امثال آنان در جغرافیا، نژاد و ملیت خاصی نمی گنجند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ملت ایران همواره جهانی بوده است، تصریح کرد: اصرار بر این نکته که ایرانیان باید نظمی جدید، انسانی و متعالی را به جهانیان ارائه دهند، ذکر نعمت خدا و یادآوری یک مسئولیت الهی و تاریخی است و در این عرصه آن کسانی که باید پیشگام باشند و با قرار گرفتن در راس حرکت دیگران را به دنبال خود بکشند، عالمان، حکیمان و دانشمندان هستند.

رییس جمهور با بیان اینکه امروز به فضل الهی حرکت علمی کشور بسیار پرشتاب و تصاعدی است، افزود: قصد آن نداریم تا با اشاره به بزرگی ها و عظمت ملت ایران بر دیگران برتری جویی کنیم، اما لازم است یادآوری شود زمانی که ملت ایران بر قله های رفیع علم و دانش ایستاده بودند، دیگران در حل و رفع نیازهای کوچک خود درمانده بودند؛ اما ملت ایران بزرگوار بوده و هست و در امروز و گذشته همواره عزت خود را در عزت همگانی جستجو کرده و می کند.

وی با بیان اینکه تشکیل بنیاد نخبگان یک ضرورت مقطعی است، تصریح کرد: با ایجاد یک بنیاد حکومتی نمی شود نخبه تربیت کرد بلکه باید نظامات و امورات اجتماعی به گونه ای سامان داده شوند که نخبگی در جامعه حائز جایگاه و موقعیت برجسته اجتماعی شود و نخبگی ارزشمند و محترم شمرده شده و افراد برای نخبه شدن انگیزه اجتماعی و درونی پیدا کنند.

در این مراسم در اجرای اصل ۱۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و با استناد به ماده ۲۰ آیین نامه اعطای نشان های دولتی به منظور قدرشناسی از فرهیختگان و نخبگان برجسته کشور، به ۴ نفر از شخصیت های علمی و هنری کشور نشان ملی اعطا شد.

حضرت آیت الله سید علی اکبر قرشی به پاس صرف بیش از ۵۰ سال از عمر خود در تدریس و تفسیر قرآن کریم و تالیف کتب متعدد در حوزه دین، به دریافت نشان درجه یک پژوهش، آقای دکتر اسماعیل یزدی، متخصص آسیب شناسی و جراحی دهان، فک و صورت، به پاس حدود ۵ دهه تلاش علمی به دریافت نشان درجه یک دانش، آقای سید عبدالمجید کیانی هندی، به دلیل بیش از ۳۰ سال تلاش برای تعالی هنر به دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر و آقای دکتر عادل آذر، به پاس خدمات علمی و پژوهشی خود به دریافت نشان درجه دو پژوهش مفتخر شدند.

همچنین در این مراسم از برای اولین بار از ۴۰ نفر از برگزیدگان جشنواره ملی علامه طباطبایی با اهدای لوح از سوی دکتر احمدی نژاد تقدیر به عمل آمد.

گروه علوم انسانی

مهدی محقق، کریم مجتهدی، لطف اله یارمحمدی، رضا داوری اردکانی، فرامرز رفیع پور، غلامرضا اعوانی، سید مهدی الوانی، صادق آیینه وند، فرهاد رحمانی نیا

گروه علوم پایه

حسن ابراهیم زاده معبود، مهدی بهزاد، سید عباداله محمودیان، مجتبی شمسی پور، علی اکبر موسوی موحدی، احمد شعبانی، افسانه صفوی، محمد مهدی

گروه کشاورزی

کرامت اله ایزدپناه، مرتضی خوشخوی زهتاب، عزت اله کرمی،

گروه فنی مهندسی

مصطفی سهراب پور، محمود یعقوبی، علی کاوه، علی اکبر رمضانیانپور، مهدی باریکانی، جواد فیض، علی مقداری، سیامک نجاریان، امیر رضا خویی

گروه پزشکی

عباس شفيعي، محمد رضا زرين دست، فريدون عزيزي، علي اكبر ولايتي، ناصر سيم فروش، احمد رضا دهپور، رضا ملك زاده، حسين نجم آبادي، باقر لاريجاني، ايرج نبي پور، محمد عبدالهي