در روزهايي كه همه اخبار سينمايي تحتالشعاع تعيين تركيب اكران نوروزي قرار گرفته ظاهرا اعضاي صنفي شوراي نمايش در انديشه افزايش قيمت بليت سينماها در سال ۹۱ هستند. در اين رابطه رضا سعيديپور مدیر پردیس سینمایی آزادی در گفتوگویی گفت: ما امیدواریم با توجه به آییننامه جدید شورای صنفی که احتمالا قیمت بلیت سینماها افزایش یافته و بلیت سینماهای مدرن ۶۰۰۰ تومان خواهد شد، توانایی جذب مخاطب را داشته باشند.

صاحبان فیلم‌ها باید تلاش کنند تا از تمام امکانات تبلیغات شهری و امکانات دیگر استفاده کنند تا بتوانند مخاطب را به دیدن فیلم در سالن‌های سینما ترغیب کنند.» در حالی که قیمت بلیت سینما در دو سال اخیر ثابت مانده بود، حال سوال اینجاست که با توجه به وضعیت کیفی سینمای ایران که در جشنواره سی ام مشاهده شد، این قیمت برای بلیت‌های سینما قیمت مناسبی است؟

بلیت ۶۰۰۰ تومانی سینما، گران نیست

سخنگوی کانون پخش‌کنندگان سینمای ایران از تشکیل جلسه این کانون و موارد مطرح شده در آن خبر داد.

علی سرتیپی در این ارتباط به مهر گفت: این کانون چند روز پیش تشکیل جلسه داد و دفاتر پخش مورد ارزیابی قرار گرفتند، از میان ۲۸ دفتر که دارای مجوز هستند، ۵ دفتر بدون فعالیت، ۴ دفتر نیمه فعال و ۱۹ دفتر فعال تشخیص داده شدند. وی افزود: موارد مطرح شده در این جلسه را به اداره کل نظارت و ارزشیابی ارشاد جهت اقدامات لازم منعکس کردیم.

همچنین قرار شد دفاتر نیمه فعال اگر فعالیت خود را از سر نگیرند از چرخه پخش سینمای ایران خارج شوند. مدیر دفتر فیلمیران و پردیس سینمایی شکوفه در ارتباط با افزایش قیمت بلیت‌های سینما به مبلغ ۶۰۰۰ هزار تومان هم گفت: به عقیده من رقم تعیین شده مناسب است.

هزینه‌های تولید و نمایش بالا رفته و این حداقل قیمتی است که برای پردیس‌های سینمایی در نظر گرفته شده‌ است. وی ادامه داد: شاید این رقم به تعداد تماشاگران در سال ۹۱ ضربه وارد کند. اما بهتر است شرایط و وضعیت موجود در سینمای ایران به لحاظ اقتصادی را در نظر بگیریم. نسبت به این اوضاع قیمت بلیت‌ها گران نیست. امیدوارم این رقم تاثیر منفی در آمار مخاطبان سینما نداشته باشد و مورد استقبال قرار بگیرد.

افزایش دو هزار تومانی قیمت بلیت باعثریزش مخاطب خواهد شد

مدیر سینما فرهنگ ضمن تاکید بر لزوم افزایش قیمت بلیت سینماها، افزایش ناگهانی ۲ هزارتومانی آن را باعثریزش مخاطب در ماه‌های ابتدایی سال ۹۱ دانست. علی هیربد مدیر سینما فرهنگ در ارتباط با افزایش قیمت بلیت‌ها در سال ۹۱ به مهر گفت: افزایش ۲۰۰۰ تومانی قیمت بلیت‌ها در سال ۹۱ قطعا با ریزش مخاطب در ابتدای سال روبه‌رو می‌شود. و اکران نوروزی امسال برخلاف سال گذشته خیلی رونق نخواهد داشت. در نوروز ۹۰ ما اکران فیلم «جدایی نادر از سیمین» را داشتیم که به هر حال مخاطبان زیادی منتظر دیدن آن بودند.

وی افزود: بهتر است این افزایش قیمت با ۵۰۰۰ تومان شروع شود، زیرا این رقم برای مخاطب منطقی‌تر به نظر می‌رسد. البته با توجه به هزینه‌های بالا باید ما با افزایش قیمت روبه‌رو شویم. ما در طول سال رقم‌های زیادی را برای هزینه‌های برق، آب و گاز پرداخت می‌کنیم.

هیربد ادامه داد: همچنین هزینههای پشتیبانی و نگهداری سینما و دستمزد کارمندان در حال افزایش است و با توجه به این موضوع باید در قیمت بلیتهای سینما در سال ۹۰ نیز تجدید نظر شود.