" تجرک " بزرگ‏ترین پارک جنگلی شرق تهران

رضا طاهرخانی در حاشیه آیین روز درختکاری رودهن که با حضور امام جمعه شهرهای پردیس، بومهن، رودهن و آبعلی، شهردار رودهن و دیگر مسئولان محلی در منطقه "تجرک" برگزار شد، در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران گفت: درختکاری از سنن حسنه مردم با فرهنگ ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: در آموزه‏های مقدس و ناب دین مبین اسلام و همچنین آیین باستانی فرهنگ ایران، درختکاری به عنوانی سنتی حسنه همواره مورد تاکید رسول مکرم اسلام(ص)، ائمه معصومین(ع)، بزرگان دین و علمای اسلام بوده است.

طاهرخانی اضافه کرد: مقام عظمای ولایت نیز در جریان غرس دو اصله نهال بر لزوم حفظ و صیانت از عرصه‏های گیاهی و همچنین ایجاد فرهنگ عمومی در این خصوص تاکیداتی داشتند.

بخشدار رودهن ادامه داد: تجرک به عنوانی یکی از مناطق کوهستانی غرب مشرف بر شهر رودهن امروز شاهد برگزاری آیین درختکاری بود.

وی ادامه داد: این منطقه در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار در فاز نخست تحت اجرای طرح‏های غرس نهال در ۱۰ هکتار قرار گرفت.

طاهرخانی تصریح کرد: فاز دوم درختکاری در تجرک نیز از امروز کلید خورد و بر اساس برنامه‏ریزی‏های به عمل آمده، ۵۰ هکتار دیگر از این منطقه نیز به جمع اراضی مشمول اجرای این طرح افزوده شد.

بخشدار رودهن، این بخش را منطقه‏ای گردشگری خواند و افزود: بخش رودهن مانند بسیاری از نقاط شرق استان تهران دارای استعدادی بالقوه در زمینه توسعه صنعت توریسم و جذب گردشگر است.

وی تصریح کرد: مراجعات مکرر گردشگران به بخش رودهن برای استفاده از فضای طبیعی این نواحی همواره کمبود فضای جنگلی را به مسئولان گوشزد می‏کند.

طاهرخانی ادامه داد: با ایجاد کمربند سبز در اطراف رودهن، این نقیصه برطرف شده و مردم و دیگر هموطنان سایر نقاط کشور می‏توانند اوقات خوشی را به همراه خانواده در آن سپری کنند.

بخشدار رودهن اضافه کرد: علاوه بر طرح‏های جنگل‏کاری، سایر پروژه‏های توریستی نیز با برنامه‏ریزی‏های به عمل آمده در این منطقه صورتی اجرایی به خود می‏گیرد.

وی افزود: آلاچیق‏های سکونتی، پارک بازی کودکان و رستوران به همراه منطقه‏ای امن و آرام در آینده‏ای نه چندان دور پذیرای گردشگران اغلب پایتخت‏نشین و هدیه‏ای از سوی مردم بخش رودهن است.