تلاش‌قطری هابرای نفوذاسرائیل دراقتصادمصر

به گزارش افکارنیوز، فارس به نقل از پایگاه خبری النخیل، پژوهش صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات اقتصادی مصر به مدیریت "صلاح جودة" تاکید میکند که میزان سرمایهگذاریهای یهود تا پیش از انقلاب مصر بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار بوده است.

این پژوهش می‌افزاید: این سرمایه‌گذاری‌ها به صورت شرکت‌های مالی و کشف و استخراج نفت و بانک و شرکت‌های بیمه و نساجی بوده‌اند.

این تحقیق مصری در ادامه تاکید می‌کند که بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که به بهانه سیاست خصوصی سازی اقتصادی این سرمایه‌های یهودی وارد بورس‌های مصر شده و صاحبان آنها اقدام به خرید شرکت‌هایی کردند که برای فروش عرضه شده بودند.

مرکز تحقیقات اقتصادی مصر در پژوهش خود می‌نویسد: این سرمایه‌های یهودی از طریق شرکت‌های عربی به ویژه شرکت‌های قطری وارد اقتصاد مصر شده‌اند.

همچنین این پژوهش نشان می دهد: آنچه تاکنون اصلا به آن اشاره نشده، اینکه شماری از سرمایه‌داران و تجار قطری در حال خرید زمینی سیاحتی در منطقه شرم الشیخ و سینا بودند که پس از خرید قرار بود، اسناد آن را به بازرگانان و سرمایه‌داران یهودی بفروشند.

این درحالی است که یهود در پس شرکت‌های قطری و اروپایی سرمایه‌گذاری‌هایی نیز داخل مصر انجام داده‌اند که مهمترین آن سرمایه‌گذاری در بخش نفت و تاسیس شرکتی به نام " شرکت نفت میدور " با سرمایه ۳ میلیارد دلار است که ۴۰ درصد آن از طرف اسرائیلی است.