برگزاری رزمایش نوروزی پلیس راهوردر ۲۴اسفند

به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، سرهنگ محمدرضا مهماندار فرمانده پلیس راه راهور ناجا صبح امروز با حضور در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران با اعلام این مطلب افزود: هرساله مردم در ایام نوروز با رفتن به سفر و جدا شدن از شهرها تلاش میکنند تا خستگی یکسال فعالیت کاری را از تن به در کنند و کار ما در پلیس راه این است که در جادهها امنیت سفر را تامین کنیم.

وی افزود: طرح نوروزی پلیس راه راهور ناجا از ۲۵ اسفندماه با آمادگی کامل تمام پرسنل آغاز می‌شود و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت تا سفری همراه با آرامش را برای شهروندان رقم بزنیم.

مهماندار با اشاره به این مطلب که بخشی از سفرها امسال به خاطر آغاز تعطیلات پیش از نوروز شروع خواهد شد گفت: ما برای افزایش توان پلیس رزمایشی در ۲۴ اسفندماه در ضلع جنوبی مرقد امام خمینی(ره) برگزار خواهیم کرد که در آن همه سازمان‌های درگیر با امر سفر مانند اورژانس و هلال احمر حضور خواهند داشت.

فرمانده پلیس راه راهور ناجا با تاکید بر اینکه نکته که به طور طبیعی مردم باید به چند نکته مهم مانند ظرفیت جاده‌ها و ترافیک جاده ها در ایام نوروز توجه داشته باشند گفت: برای مثال جاده‌های شمالی استان تهران منتهی به شمال کشور همیشه در ایام تعطیلات دچار ترافیک هستند و ما به همین دلیل به شهروندان توصیه می‌کنیم مسیرهایی را انتخاب کنند که بزرگراهی و آزادراهی باشند چون اساس در این نوع جاده‌ها موضوع تصادف از روبرو به حداقل می‌رسد. در کنار ان ظرفیت این راه‌ها نیز بیشتر است و باعثمی‌شود شهروندان مدت کمتری در ترافیک معطل شوند.

وی افزود: ‌ مردم باید به این اعتقاد و تفکر برسند که قرار است همه با همکاری یکدیگر به مقصد برسند و قرار نیست فقط یک نفر به مقصد برسد زیرا در این صورت هیچ کداممان سالم و درست به مقصدمان نمی‌رسیم.

مهماندار در بخش دیگری از سخنان خود درباره نحوه برخورد پلیس با افراد متخلف گفت: امسال قصدمان این است که خودروهایی را به خصوص جریمه کرده و توقیف کنیم که حق دیگران را در جاده‌ها ضایع کرده اند و به حقوق افراد و خودروها تجاوز کرده‌اند.

فرمانده پلیس راه راهور ناجا در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع خستگی و خوا‌ب‌الودگی و خطرات ناشی از آن اشاره کرد و گفت: براساس تحقیقات انجام شده هیچ فاصله ای بین خواب رفتن و بیدار ماندن وجود ندارد و هرگاه رانندگان احساس خستگی و خواب آلودگی کنند حتما توانایی خود را از دست خواهند داد و به همین دلیل از سرنشینان خودروها می‌خواهیم تا رفتار رانندگان را کنترل کنند.

وی به موضوع سلامت خودروها پیش از سفر اشاره کرد و گفت: ‌ در شهرها شاید مشکلات و خرابی‌های خودرو به چشم نیاید اما از آنجا که فاصله مسافرت‌ها حداقل ۵ ساعت تخمین زده می‌شود در این بازه زمانی مشکلات خودروها بیشتر نمایان می‌شود به همین دلیل از رانندگان می‌خواهیم تا پیش از سفر حتما خودروی خود را از لحاظ فنی به خصوص جلوبندی خودرو و ترمزها مورد بازبینی قرار دهند.

مهماندار درباره پیک سفر و بیشترین حجم ترافیک در جاده‌ها نیز گفت: ‌براساس بررسی‌های ما معمولا در تاریخ ۲۷ و ۲۸ اسفندماه و همچنین دوم فروردین جاده‌ها بیشترین حجم تردد را دارند و این زمان در روزهای پایانی تعطیلات یعنی یازدهم و دوازدهم نیز بالعکس و به سمت مبدا تکرار خواهد شد.

فرمانده پلیس راه راهور ناجا درباره ترافیک روز ۱۳ فروردین نیز گفت: ‌معمولا در این روز سفرهای طولانی انجام نمی‌شود و بیشتر سفرهای خارج از شهری برای رسیدن به مناطق تفرج‌گاهی انجام می‌شود.

وی در خاتمه با اشاره به این مطلب که زمستان سختی را از نظر بارش برف و باران پیش رو داشتیم گفت: پیش بینی ما در پلیس راه این است که این وضعیت در فروردین ماه هم ادامه داشته باشد به همین دلیل توصیه می‌شود تا رانندگان وسایل ایمنی و مقداری غذا به همراه خود داشته باشند و در گذر از مسیرهای کوهستانی حتما باک سوخت خودروشان وضعیت مناسبی داشته باشد.