آموزش‌های قبل از ازدواج برای دبیرستانی ها

به گزارش افکارنیوز،زهرا سجادی در گفتوگو با فارس با اشاره به اینکه معضل دختران فراری از دغدغههای مرکز امور زنان است، اظهار داشت: در معاونت خانواده نمیتوانیم نسبت به این معضل اجتماعی بیتوجه باشیم بنابراین طرحهایی را برای مقابله با آن و ساماندهی این دختران داریم.

وی در‌خصوص افزایش آمار طلاق در جامعه گفت: در سال‌های اخیر جوانان از نحوه زندگی مشترک اطلاعات کافی ندارند و یکی از دغدغه‌های ما ارائه اطلاعات صحیح به جوانان برای انتخاب همسر و چگونگی اداره زندگی مشتر ک است هم‌اکنون جوانان تشکیل زندگی مشترک را صرفاً در چهره زیبا و پول خلاصه می‌کنند.

معاون خانواده مرکز امور زنان ادامه داد: طرح " مطلع مهر " آموزش‌های لازم را به جوانان قبل از ازداوج، حین ازدواج و بعد از ازدواج ارائه می‌کند و تلاش می‌کنیم تا ازدواج آسان را در میان جوانان فرهنگ سازی کنیم این طرح برای زوج‌های جوانی که در ۵ سال نخست زندگی مشترک قرار دارند در سه بخش سلامت، بهداشت، احکام خانواده و روانشناختی اجرا می‌شود.

سجادی با بیان اینکه با همکاری وزارت آموزش و پرورش برای دانش آموزان دبیرستانی آموزش‌های قبل از ازدواج و فرهنگ سازی ازدواج آسان را ارائه می‌کنیم، عنوان کرد: طرح مطلع مهر در ۸ استان پر طلاق کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: این طرح با همکاری سه تیم پزشکی، روانشناسی و فقهی در ۸ استان پرطلاق کشور از جمله تهران و یزد به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

معاون خانواده مرکز امور زنان در پایان یادآور شد: انتخاب دقیق در شروع زندگی تنها راه تضمین زندگی مشترک است.