به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر،رسیدگی به این جنایت هولناک از نیمه شب ۲۸ مرداد سال گذشته همزمان با کشف اجساد زن و مرد جوانی در خانه ای اجاره ای واقع در جنوب تهران در دستور کار بازپرس و کارآگاهان جنایی پایتخت قرار گرفت.

مرد صاحبخانه که نیمه شب از باز بودن در خانه مستاجرش متعجب شده بود، با عجله خود را به طبقه پائین رساند، اما در اوج ناباوری با اجساد فریده - ۲۵ ساله - و مرد ناشناسی روبه رو شد و بلافاصله پلیس ۱۱۰ را خبر کرد.

بازپرس شهریاری و تیم ویژه تحقیق که در محل جنایت حضور یافته بودند، در نخستین تحقیقات دریافتند فریده یک ماه قبل همراه مرد جوانی به نام هادی - که مدعی بود شوهرش است - خانه را اجاره کرده بود. اما به علت رفت وآمدهای مشکوک، استعمال مواد مخدر و اعتراض همسایه ها، صاحبخانه از مستاجرانش خواسته بود هرچه سریعتر خانه را تخلیه کنند.

بدین ترتیب کارآگاهان بلافاصله هادی را شناسایی و دستگیر کردند، اما وی منکر اطلاع از قتل شد و گفت: از یک ماه قبل برای ترک اعتیادم در کمپ بودم تا اینکه فریده گفت صاحبخانه خواستار تخلیه خانه شده است. از آنجا که ۵ میلیون تومان پول رهن خانه را من داده و قولنامه نیز به اسم خودم بود، به برادرم وکالت دادم تا به بنگاه برود و قرارداد را فسخ کند، اما از بقیه ماجرا بی خبرم.

با توجه به اظهارات هادی، کارآگاهان به تحقیق از برادرش پرداختند، مهدی هم ضمن تایید حرفهای برادرش در حالی که منکر قتل بود، گفت: روز حادثه همراه دوستم بهزاد به خانه فریده رفتیم، اما او قولنامه را نداد و مدعی شد قولنامه در بنگاه است. بعد از خداحافظی بهزاد از همان شب ناپدید شد. بدین ترتیب ردیابی های تخصصی برای دستگیری بهزاد آغاز شد و سرانجام او در شرق تهران به دام افتاد. بهزاد که ابتدا منکر هرگونه دخالت در قتل بود، پس از ۵ ماه بازجویی و تحقیق سرانجام لب به اعتراف گشود و گفت: روز حادثه وقتی همراه مهدی به خانه فریده رفتیم، او قولنامه را نداد، از آنجا که قبل از آن نیز چند بار به خانه اش رفته بودم و میدانستم قولنامه نزد اوست، مخفیانه کلید در را برداشتم. همان شب دوباره به خانه فریده برگشتم، اما وقتی در را باز کردم مرد جوانی را دیدم که بعدها متوجه شدم میوه فروش دوره گرد است و برای مصرف مواد به خانه فریده آمده است. هر دو نفرشان آنقدر مواد کشیده بودند که قادر به حرکت نبودند. با این حال وقتی فریده سروصدا راه انداخت، با آنها درگیر شده و هر دو را خفه کردم. بعد هم با سرقت یک انگشتر از محل فرار کردم.

در ادامه پرونده با صدور کیفرخواست به اتهام دو فقره قتل عمد به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه محاکمه اولیای دم مقتولان با حضور در جایگاه مدعی شدند که در دادسرا رضایت خود را از قاتل اعلام کرده اند. پدر فریده هم در شکایتش گفت: ۱۵ سال قبل دخترم خانه را ترک کرد و دیگر بازنگشت تا اینکه از قتل او با خبر شدم حالا هم تقاضای دیه دارم.

در ادامه با توجه به رضایت اولیای دم در دادسرا و اشاره نشدن به این موضوع در کیفرخواست جلسه دادگاه به روز دیگری موکول شد تا با اصلاح کیفرخواست متهم از جنبه عمومی جرم محاکمه شود.