به گزارش افکارنیوز،حمايت هاي همه جانبه مرحوم منتظري از مهدي هاشمي منافق در اواسط دهه ۶۰ منجر به بركناري وي از جايگاه قائم مقامي رهبري با حكم حضرت امام خميني (ره) در تاريخ ۶/۱/ ۶۸ شد.

حضرت امام خمینی(ره) در نامه معروف عزل منتظری در ماه های پایانی حیات پر برکت خود، ضمن انتقاد از عملکرد مرحوم منتظری به دلیل دفاع از لیبرالها و منافقین، اقدامات وی در «دفاع ازمنافقین را خدمت ارزنده به استکبار جهانی» تلقی کرده بودند و با اعلام حکم برکناری وی از جایگاه قائم مقام رهبری اشاره داشته اند که «من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغهای دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق وشور و شعف پخش می کنند نگردند.»

بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ مرحوم منتظری طبق پیش بینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی با افتادن در دام لیبرال ها و منافقین به عنوان مهره سوخته اما جدید در طول دوران بعد از رحلت امام(ره) در خدمت جریان ضد انقلاب قرار گرفت تا جایی که مواضع وی درنقد ولایت فقیه مورد استقبال شخصیت ها و رسانه های غربی قرار می گرفت.

به گزارش صراط، علیرضا نوری زاده یکی از جاسوسان تابلو دار سرویس های اطلاعاتی غرب که سابقه وی در دفاع از حکومت های مرتجع عرب و اسرائیل بر کسی پوشیده نیست بعد از رحلت حضرت امام خمینی(ره) با انتشار نامه خصوصی به مرحوم منتظری ضمن تقدیر از مواضع وی، با استفاده از القاب جالبی خطاب به مرحوم منتظری می نویسد: " ای رهبر روشن ضمیر "، " ای مجاهد آگاه "، " ای فقیه زمان " وی در ادامه نامه اش آورده: در این شرایط باید استقلال خود را حفظ کنی تا بتوانی در ورای این اقدامات اهداف جریان دل سوز انقلاب را برای بازگشت به خواسته های اصلی مردم در تحقق یک جمهوری آرمانی بوجود آوری.
نامه پر تملق این جاسوس تابلو دار موساد به مرحوم منتظری که هیچ گاه منتشر نشد حاوی نکات جالبی است که در طول دوران ۲۰ سال حیات شیخ حسینعلی منتظری بعد از رحلت امام(ره) بارها به شکل های مختلف اتفاق افتاد و آن هم حمایت و تقدیر کسانی از شیوه و منش منتظری بود که در دشمنی حضرت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در صف اول قرار داشتند.

لازم به توضيح است كه به علت محتواي سخيفانه اين نامه از انتشار آن در اين شرايط معذوريم باشد كه تاريخ به عنوان بزرگ ترين پاسخگو، خيانت مدعيان خدمت به دين و ملت را آشكار سازد.