به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، بر اساس اعلام پزشک قانونی استان مرکزی، در ده ماهه امسال ۱۱ نفر در استان مرکزی بر اثر مسمومسیت با گاز منوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتیهای ناشی از گازگرفتگی هفت نفر بود، افزایش یافته است وفوتی ناشی از گازگرفتگی در ده ماهه امسال هفت نفر مرد و چهار نفر زن بودند.

بیشترین آمار مرگ‌ومیر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در مرداد ماه‌ امسال با هفت فوتی ثبت‌ شده است.


کاهش ۲۴ درصدی تلفات حوادثرانندگی ده ماهه


در این مدت ۵۵۹ نفر در حوادثرانندگی جان خود را از دست داده‌اند و این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که ۷۳۶ نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند، ۲۴ درصد کاهش نشان می‌دهد که از تلفات رانندگی ده ماهه امسال ۴۰۹ مرد و ۱۵۰ زن بودند.



بیشترین تلفات حوادثرانندگی با ۴۴۶ مورد در جاده‌های برون شهری و پس از آن با ۷۸ مورد در تصادفات درون شهری، ۳۵ مورد در جاده‌های روستایی گزارش شده است.



همچنین آمار پنج هزارو ۷۲۸ نفر مصدوم حوادثرانندگی در مرکز پزشکی قانونی استان ثبت شده است که از این تعداد چهار هزار و ۵۱ مرد ویک هزار و ۶۷۷ زن هستند.



مصدومین حوادثرانندگی ده ماهه امسال نیز در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل، ۲.۴ درصد کاهش یافته است. تعداد مصدومین حوادثرانندگی ده ماهه سال گذشته، پنج هزار و ۸۷۱ نفر بود.



تنها۳۷ کشته در حوادثرانندگی دی ماه امسال


بر این اساس تنها در دی امسال تلفات حوادثرانندگی ۳۷ نفر بود که در مقایسه با ۴۰ نفری که در مدت زمان مشابه سال گذشته جان باختند، ۷.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.



از مجموع ۳۷ نفر کشته حوادثرانندگی دی ماه، ۲۶ مرد و ۱۱ زن بودند. ۳۱ نفر از کشته شدگان حوادثرانندگی دی ماه در جاده های برون شهری، چهار نفر در جاده‌های درون شهری، دو نفر در جاده‌های روستایی ثبت شده است.



تعداد مصدومین حوادثرانندگی دی ماه نیز ۴۴۴ نفر است که این آمار در مقایسه با ۴۵۸ مصدوم حوادثرانندگی که در دی سال گذشته به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه داشته‌اند، ۳.۱ درصد کاهش داشته است.



کاهش ۵۲.۹ درصدی ناشی از سوختگی در استان


در نه ماهه امسال هشت نفر بر اثر سوختگی در استان مرکزی جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل که ۱۷ نفر بر اثر سوختگی جان باخته بودند، ۵۲.۹ درصد کاهش یافته است.



شش نفر از فوتی‌های ناشی از سوختگی در این استان در نه ماهه امسال مرد و دو نفر زن بودند و در این مدت بیشترین آمار مرگ ناشی از سوختگی با سه فوتی در آبان ثبت شده است.