به گزارش افکار نیوز، داریوش قنبری در گفتوگو با خانه ملت،افزود: افزایش قیمت کتاب درکشوراز پیامدهای منفی حذف یارانهها به شمار میآید، زیرا با اجرای این طرح حوزه نشر بسیار متضررمیشود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه برای وضعیت آشفته نشر باید کاری کرد، ادامه داد: نشر در کشور باید ضابطه‌مند شود، در غیر این‌صورت محتوای کتاب‌ها با افتی شدید مواجه می‌شوند و وضعیت نشر بدتر از حالت فعلی آن خواهد شد.

وی گرانی کتاب در سراسر کشور را به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل احتمالی کاهش سرانه مطالعه عنوان کرد وافزود: اگر کتاب‌ها با قیمت مطلوب و به‌صورت عادلانه درکشور توزیع شوند، مخاطبان به مطالعه ترغیب خواهند شد و این اتفاق در صورتی روی می‌دهد که مردم توان خرید کتاب را داشته باشند.

قنبری تصریح کرد: انسان‌ها افزون‌بر نیازهای اولیه زندگی، به طعام معنوی نیز نیاز دارند و ناشر و مؤلف باید مراقب باشد، چه کتابی را منتشر می‌کند و به همین علت باید بسترهای تولید کتاب با کیفیت در کشور به نحو مطلوبی تقویت شود.

وی ادامه داد: قیمت کاغذ برای ناشران مشکل ایجاد کرده است و اگر این روند ادامه داشته باشد برخی از ناشران و مولفان دیگر نمی‌توانند قلم خود را برای انتقال افکار و اندیشه به حرکت در بیاورند.

نماینده مردم ایلام درمجلس هشتم با تاکید بر امر کتابخوانی و توجه به آن افزود: بدون تردید ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به‌ویژه در میان کودکان و دانش آموزان، تضمین کننده آینده علمی و رشد فرهنگی کشورمان خواهد بود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، یادآور شد: دولت با یک برنامهریزی کاربردی میتواند بسیاری از مشکلات ناشران را برطرف کند و این امرموجب میشود مراکز نشر با خیال راحت بتوانند کتابهای پرمحتوا را چاپ و منتشر کنند.