ارائه تکالیف سنگین به دانش‌آموزان ممنوع

به گزارش افکارنیوز،فرهاد بشیری در گفتوگو با خانه ملت درباره تکالیف دانشآموزان در تعطیلات نوروزی، تصریح کرد: در گذشته تکالیف نوروزی دانشآموزان زیاد بود اما در ۲، ۳ سال اخیر بحث تعدیل تکالیف نوروزی دانشآموزان شروع شد و در حال حاضر شرایط کاملا تغییر کرده است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هنوز هم این امکان وجود دارد که برخی معلمان البته در مواردی اندک انجام تکالیف زیاد را به دانش‌آموزان تحمیل کنند، ادامه داد: در حال حاضر با انجام اقدامات کارشناسی دقیق، رویکرد وزارت آموزش و پرورش این است که تکالیف دانش‌آموزان تا حدودی تعدیل شود.

وی افزود: باید تکالیفی که به دانش‌آموزان در ایام عید ارائه می‌شود متناسب با ذائقه آنها باشد و همچنین باید به‌طور جدی از تکالیف سنگین پرهیز کرد زیرا دانش‌آموز از درس فراری خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس هشتم بیان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش در برنامه‌ریزی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات نوروز باید میان تکالیف درسی و روزهای تعطیل تعادل ایجاد کند.

بشیری با بیان اینکه نفس وجود تکلیف البته در حد معقول و منطقی قابل دفاع است، گفت: اگر دانش‌آموزان در ایام تعطیلات نوروز از درس و بحثجدا شوند، به دلیل آنکه بعد از تعطیلات نیز فرصت چندانی برای پرداختن به دروس وجود ندارد، ‌آسیب‌زاست.

عضو فراکسیون بیداری اسلامی بیان داشت: در حقیقت دانش‌آموزان نباید به طور کامل از آموزش منفک شوند و تکالیف سنگین نیز نباید به آنها داده شود؛ اننخاب یک راه میانه و متوسط در این خصوص کار دشواری است که ضروری به نظر می‌رسد.

پیش از این حمیدرضا حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش، درباره تکالیف نوروزی دانش‌آموزان در ایام عید نوروز سال ۹۱ گفته بود: نوروز ۹۱ از مشق‌های سنگین و خسته‌کننده خبری نیست.

حاجی‌بابایی درباره برنامه‌ ایام نوروز دانش‌آموزان تصریح کرد: اعتقاد ندارم تعطیلات نوروز برای تربیت تعطیل است بلکه تربیت هیچگاه تعطیل نیست.

وی با بیان اینکه قصد نداریم در ایام تعطیلات نوروز برنامه‌های خسته‌کننده به دانش‌آموزان ارائه دهیم، گفت: بنده در تحول بنیادین از کتاب سنگین، از ساعات سنگین، از روزهای سنگین و برنامه‌های سنگین عبور کرده‌ام؛ در تحول بنیادین به طور مستقیم به متناسب‌سازی حجم و محتوای کتب درسی و ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی‌ها و ویژگی‌های دانش‌‌آموزان اشاره شده است. /