به گزارش افکارنیوز به نقل از صراط، پس از آنکه طیف وسیعی از نمایندگان فعلی از دستیابی دوباره به کرسی های مجلس بازماندند و به طبع آن بخش زیادی از آرای علی لاریجانی رئیس فعلی مجلس در فراکسیون اصولگرایان از بین رفت تلاش های گسترده ای از سوی برخی از جریان های سیاسی برای بازگشت مرد آرام مجلس هفتم به عرصه قدرت آغاز شد . البته تا قبل از انتخابات روز ۱۲ اسفند نیز برخی چهره ها و اشخاص از گوشه و کنار زمزمه هایی را برای بازگشت چره فرهنگی عرصه سیاست مطرح می کردند اما در روزهای اخیر این زمزمه ها جدی تر شدند و حتی پس از جلسه چند شب گذشته حداد با منتخبان مجلس نهم که مورد اعتراض علی لاریجانی نیز واقع گشت بیشتر رنگ واقعیت به خود گرفتند .

اما فارغ از بسیاری مشکلات و انتقادات عدیده که به ریاست لاریجانی بر مجلس هشتم وارد بود به نظر می رسد تلاش ها برای بازگشت حداد عادل نیز طبیعی نیست و ناشی از یک بستر سازی مناسب سیاسی برای برجسته نمودن گفتمانی است که هدف آن پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم است. البته در این مجال به هیچ وجه قصد تخریب چهره رئیس کمسیون فرهنگی مجلس هشتم در میان نیست چرا که سوابق و سجایای اخلاقی و فرهنگی و سیاسی حدادعادل بر کسی پوشیده نخواهد بود اما سابقه نشان داده که حداد گزینه مناسبی برای ریاست قدرتمند بر مجلس نیست.


اخیرا برخی از شخصیت هایی که تلاش زیادی دارند با به دست گرفتن امورات جریان های سیاسی از جمله جبهه متحد اصولگرایان و چیدمان تمامی مهره های جریان متبوعشان در صدد هستند تا سمت و سوی جریان اصولگرایی را به جهت دلخواه خود هدایت کنند، از اینرو با حمایت همه جانبه از ریاست مجدد حدادعادل بر مجلس شورای اسلامی زمینه را برای نظر مساعد مجلس نشینان جلب کنند تا با این اوضاع، آینده فعالیت سیاسی شان وضعیت بهتری را داشته باشد.

از دیگر سو برخی از چهره های فعلی مجلس که از سوی رقیب به تندور و افراطی متهم شده اند برای کنار زدن لاریجانی از کرسی ریاست مجلس نهم و نشان دادن قدرت عزل و نصب خود در بهارستان نیز ائتلاف نامرئی را با جریان فوق برای نشاندن حداد عادل بر کرسی ریاست مجلس نهم تشکیل داده اند.

هر چند که عدم تعاملات سیاسی پشت پرده یکی از ویژگی های مثبت غلامعلی حدادعادل است که وی را دارای استقلال سیاسی خاصی نشان می دهد.

به نظر می رسد در صورت اشتراک نظر جریانهای اصولگرای حاضر در مجلس برای پائین آوردن لاریجانی از ریاست مجلس نهم، بهتر است گزینه های دیگری در کنار حدادعادل قرار بگیرند تا فضا از دو قطبی حداد، لاریجانی خارج شود.

با این وصف اما گروه خاصی که با تمامیت طلبی خود صدای بسیاری از اصولگرایان را هم درآورده اند باید بدانند مردم ایران همواره نشان داده اند هیچ گاه قابل پیشبینی نیستند و به هیچ کس و هیچ جریانی دل نبسته اند .