به گزارش افکارنیوزبه نقل از ايسنا، دكتر محمود احمدينژاد شامگاه يكشنبه در آخرين برنامه سفر استاني هيات دولت به استان البرز در ديدار منتخبين، ايثارگران و مديران اين استان بالاترين و بهترين هديه خدا به بشريت را انسان كامل معرفي كرد و گفت: انسان كامل كه از ناحيه خدا تعيين شده تا انسان را به سوي كمال و جايگاه حقيقياش راهنمايي كند بهترين هديه خدا به بشريت است كه اگر نبود سعادت و كمال براي انسان دست يافتني نبود.

رییس‌جمهور با اشاره به روایتی از امیر مومنان علی(ع) مبنی بر این‌که تعدادی از یاوران عدالت‌گستر حقیقی از طالقان برمی‌خیزند، افزود: این سخن از سوی حضرت علی(ع) بیراه نیست و حداقل می‌توان آن را این‌گونه تفسیر کرد که عشق به امام زمان(عج) و شناخت امام زمان(عج) در بین مردم طالقان عمیق‌تر بوده و مردم این دیار امام زمانی‌تر هستند.

احمدی‌نژاد تسریع در پیشرفت و دستیابی به کمال و سعادت برای انسان را از ناحیه امام ذکر و تصریح کرد: اگر کسی امام را شناخت و از او پیروی کرد و در مسیر معرفی شده از سوی امام حرکت کرد، کارها و تلاش‌هایش برکت یافته و هر قدم او به اندازه صد قدم ثمر و برکت خواهد داشت.

رییس‌جمهور از مردم استان البرز خواست تا در این گردهمایی قراری با یکدیگر بگذارند و با تکیه بر همین آموزه‌ها و پیروی از امام عصر(عج) با استفاده از امکانات انسانی و طبیعی استان، دست در دست یکدیگر داده و به سرعت استان البرز را ساخته و آن را به الگویی درخشان و پیشرفته در معرض دید جهانیان و مایه افتخار ملت ایران قرار دهند.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «علم و ایثار دو بال برای انسان و دو روی یک سکه هستند» گفت: عالم حقیقی ایثارگر تربیت کرده و علم حقیقی و مفید حاصل ایثارگری است.

رييسجمهور علم و ايثار را ابزار اوج گرفتن و پرواز انسان برشمرد و اظهار كرد: انسان بدون علم و ايثار به جايي نخواهد رسيد و اين دو رمز پرواز انسان تا ملكوت و قلههاي كمال انساني هستند.