ابراز امیدواری عنان به پایان خشونت در سوریه

به گزارش افکار نیوز به نقل از العالم، عنان گفت: من به چند علت احساس خوش بيني مي كنم. درست است كه پايان دادن به خونريزي امري سخت است، ولي ما بايد اميدوار باشيم.

عنان افزود: به رئیس جمهوری سوریه طرح های ملموسم را ارائه کردم و بر لزوم انجام امور و ایجاد اصلاحات از جمله پایان دادن به قتل و نقض حقوق مردم تأکید کردم.

وی گفت: باید به سوریه فرصتی برای حل مسالمت آمیز بحران این کشور اعطا شود.

عنان هشدار داد که وضعیت سوریه بسیار وخیم و خطرناک است و همه مردم این کشور باید برای حل بحران تلاش کنند.

علی قاسم سردبیر روزنامه الثوره چاپ سوریه امروز در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: سران سوریه همیشه حامی طرح های جدی و واقعی برای حل بحران این کشور هستند و این امر در دیدار اول عنان و اسد اتفاق افتاد و در دیدار دوم نیز اتفاق ادامه یافت.

قاسم افزود: عنان همچنین با برخی بزرگان دینی و مخالفان سوریه دیدار کرد که این امر ما را نسبت به نتایج مأموریت وی خوش بین می کند.

مخالفان سوری نیز درباره نتایج دیدارهای عنان ابراز رضایت و اعلام کردند که طرح های وی با دیدگاه تشکل ملی و گروه های خواهان تغییرات دموکراتیک همخوانی دارد. مخالفان سوریه اعلام کردند که برگزاری هر گونه مذاکراتی مشروط به پایان یافتن خشونت ها و فراهم شدن مقدمات حل بحران است.

طارق ابوالحسن رئيس كميته سياسي تشكل ملي هماهنگي گروه هاي خواهان تغييرات دموكراتيك گفت: فضاي ديدار مثبت بود و عنان حمايت خود از اين تشكل و موافقتش را با مسائلي مانند توقف خشونت ها ، خروج نيروهاي ارتش از شهرها و آزادي زندانيان سياسي اعلام كرد.