به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از روزنامه وال استريت ژورنال، اين مقام سعودي كه خواست نامش فاش نشود افزود: هيچ كس از وضعيت كنوني درخصوص تحريمهاي ايران راضي نيست. نه آمريكا، نه اروپا و نه آسياييها از اين وضعيت راضي نيستند.

مقام ناشناس سعودی افزود: عربستان به تقاضای مشتریان برای نفت بیشتر پاسخ خواهد داد ولی نمیخواهد وارد سیاستهای پشت تحریم ایران شود.

سخنان این مقام سعودی در حالیست که این هفته یک نشست با حضور وزیر نفت ایران در کویت برگزار خواهد شد. این نشست توسط یک سازمان مستقل مستقر در ریاض که با اوپک، آژانس بین المللی انرژی همکاری میکند برگزار خواهد شد.

وال استریت ژورنال نوشت، به نظر می‌رسد این سخنان بیانگر تلاشی از سوی عربستان برای اجتناب از تقابل با ایران در آستانه این نشست باشد.

به گزارش ایسنا، این در حالیست که وزیر نفت عربستان سعودی پیشتر گفته بود که این کشور آماده جبران هرگونه کاهش در صادرات نفت ایران به دلیل تحریم‌های جدید غرب است.

علی النعیمی - وزیر نفت عربستان سعودی، به شبکه تلویزیونی سی ان ان گفته بود: تولید ما در حال حاضر روزانه بین ۹.۴ تا ۹.۸ میلیون بشکه است، بنابراین ما ظرفیت مازاد قابل توجهی برای تولید ۱۲.۵ میلیون بشکه نفت در روز داریم.

وي همچنين گفته بود: معتقدم ميتوانيم به راحتي و تقريبا بلافاصله و ظرف چند روز به ظرفيت توليد ۱۱.۴ تا ۱۱.۸ ميليون بشكه نفت در روز برسيم، زيرا تمام آنچه كه ما احتياج داريم اينست كه فلكهها را بچرخانيم.