تداوم ورود برنجهای آلوده

به گزارش افكار نيوز، پس از آنكه رييس سازمان استاندارد خبر داد كه ديگر از ابتداي مردادماه برنجهاي آلوده به كشور وارد نخواهند شد، معاون وزير بازرگاني در توسعه خارجي اعلام كرده بود كه بخشنامهاي در اين مورد به آنها ابلاغ نشده است و حال پس از گذشته چند روز از مرداد ماه معاون امور گمركي كشور نيز سخناني مشابه سخنان معاون وزير بازرگاني بيان ميكند تا مشخص شود هنوز جلوگيري از واردات برنجهاي آلوده صورت نگرفته است.

محمدرضا نادری، معاون گمرک کشور با بیان این جمله که «این موضوع را وزارت بازرگانی باید به گمرک ابلاغ کند» نشان می‌دهد که همچنان این دستگاه برای این کار باید منتظر ابلاغ وزارت بازرگانی‌ای باشد که پیش از این معاون آن وزارت‌خانه اعلام کرده بود: هنوز چیزی مبنی بر ممنوع شدن واردات برنج‌های آلوده به وزارت بازرگانی ابلاغ نشده است.

نادری در ادامه در این مورد عنوان می کند: حتی زمانی هم که ثبت سفارش واردات برنج انجام شود ما تا مجوز سه دستگاه سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و سازمان حفظ نباتات نباشد، کالا را ترخیص نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: پس اگر آلودگی هم هست این‌ها نباید مجوز واردات را بدهند.

این در حالی است که طبق آمار گمرک کشور تنها در ماه سوم امسال بیش از ۲۳ هزار تن برنج هندی وارد کشور شده که این میزان واردات دو هزار تن بیش‌تر از واردات دو ماهه امسال بوده است.