به گزارش افکارنیوز به نقل از کیهان ،روزنامه نيويورك تايمز در شماره ديروز خود نوشت: آمار خشونت و تجاوز عليه زنان جامعه همچنان بالاست و به طور ميانگين تخمين زده مي شود در حال حاضر ۱۷ درصد از آنها قرباني تجاوزگري ها هستند.
گزارش پنتاگون در مورد تجاوز به زنان در ارتش این کشور در حالی مقارن با روز جهانی زن منتشر شده است که رسانه های غربی در چند روز اخیر به شدت درباره وضعیت زنان در کشورهای اسلامی دست به سیاه نمایی زده اند.
این روزنامه با اشاره به گسترش روزافزون آمار آزار و اذیت جنسی زنان در ارتش، آمارهای سال ۲۰۰۶ در این زمینه را یادآوری کرده و می افزاید: «در این سال بین ۲۳ تا ۳۳ درصد از زنان ارتش آمریکا مورد تجاوز قرار گرفته بودند اما آمارهای اخیر پنتاگون پیرامون آزار و اذیت جنسی در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ عدد ۶۵ درصد را نشان می دهد که نشان از رشد عجیب آن است».
در ادامه این گزارش به مشکلات و موانع پیش روی قربانیان چنین اشاره شده است: «بسیاری از قربانیان می ترسند به جایی شکایت کنند و لئون پانه تا، وزیر دفاع آمریکا تخمین زده است که شمار آزار و اذیت های جنسی در سال ۲۰۱۱ توسط اعضای ارتش آمریکا به ۱۹ هزار مورد برسد».
به نوشته این روزنامه آمریکایی؛ در سال ۲۰۱۰ کمتر از ۲۱ درصد قربانیان آزار و اذیت جنسی به دادگاه مراجعه کرده اند، چرا که یکی از عمده مشکلات آنها موانعی است که سیستم قضایی پیش روی آنها قرار می دهد، به همین دلیل حدود ۶ درصد آنها به خاطر اینکه از پیگیری کارها و اصلاح امور ناامید شده اند ناچار به ترک کار خود در ارتش شده اند.
در پايان اين سرمقاله آمده است: به هر حال شرايط براي زناني كه از يك سو قرباني تجاوز همكاران خود شده اند و از سوي ديگر مي خواهند شغل خود را از دست ندهند بسيار بد است زيرا مجبورند با متجاوزين به خود در يك جا كار كنند و با وجود آنكه اوضاع هر روز بدتر مي شود پنتاگون اصرار دارد كه مي تواند خود را اصلاح كند. ظاهرا دولتمردان گاوچران آمريكايي كه خون اجداد خويش يعني دزدان دريايي انگليسي و اسپانيايي را در رگ هاي خود دارند، زنان را بشر نمي دانند! كه اينگونه وحشي گري ها را نقض حقوق بشر تلقي كنند!