به گزارش مهر، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای اعلام کرد: شورای پول و اعتبار در یکهزار و یکصدوسی و هشتمین جلسه مورخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۰ خود مصوب کرد با توجه به تامین بخش قابل توجهی از سرمایه بانک آرین از محل تسهیلات دریافتی از بانکها و موسسات اعتباری ، مجوز تاسیس بانک مذکور لغو شود.

در اطلاعیه صادره از سوی بانک مرکزی به این موضوع اشاره شده است که به موجب قانون اجازه تاسیس بانکهای غیر دولتی مصوب سال ۱۳۷۹، برخورداری اشخاص حقیقی وحقوقی داخلی از توان مالی برای تامین سرمایه بانک غیر دولتی از شرایط لازم برای صدور مجوز در این زمینه است.

همچنین به موجب بند ۵ از الحاقیه به نکات لازم الرعایه در اساسنامه بانکهای غیر دولتی مصوب نهصدونودوسومین جلسه مورخ ۳/۱۲ / ۱۳۸۱ شورای پول واعتبار، سرمایه بانک نباید از محل تسهیلات دریافتی از بانکها و موسسات اعتباری تامین شود؛ موضوعی که توسط بخشی از سهامداران این بانک رعایت نشده است.

لغو مجوز بانک الکترونیکی آرین با استناد به اختیارات مندرج در قانون پولی و بانکی کشور مصوب سال ۱۳۵۱ و قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و در حال حاضر، مراحل قانونی خود را طی می کند.

همچنین این بانک ضمن تاکید بر عزم جدی در برخورد با تخلفات مشابه ، به این موضوع اشاره کرده است که تصمیمات بانک مرکزی و ارکان مختلف آن از جمله شورای پول واعتبار به موقع ، به طور رسمی و از طریق مجاری مربوط به اطلاع رسانه ها وعموم شهروندان گرامی خواهد رسید.